حساب بانکی شما کد شهاب دارد؟ / چگونه مطلع شویم؟

قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره نحوه دریافت کد شهاب اظهار کرد:تمام مشتریان بانک‌ها اعم از ایرانی یا خارجی باید اطلاعات هویتی آن‌ها در سیستم بانکی کامل باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این رابطه چندین بار توسط بانک‌ها اطلاع رسانی شده که هر مشتری که اطلاعاتش در بانک‌ها دارای نقص است برای کامل کردن اطلاعات اقدام کند.

وی افزود:نوع اطلاعات هویتی براساس قانون مبارزه با پولشویی و دستورالعمل بانک مرکزی مشخص است که شامل مشخصات شناسنامه‌ای و کارت ملی، آدرس، شغل و شماره تلفن می‌شود.

قیطاسی گفت: اتباع خارجی نیز باید دارای کارت اقامت باشند و براساس دستورالعمل‌های وزارت کشور برای آن‌ها کد فراگیر صادر می‌شود تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را در بانک‌ها تکمیل کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها افزود: اشخاص ایرانی هم از طریق کد ملی می‌توانند اطلاعات هویتی خود را کامل کنند.

وی درباره نحوه دریافت کد شهاب بیان کرد:افراد می توانند با مراجعه به سایت بانکی که در آن حساب دارد کد ملی و یا کد فراگیر خود را وارد کند تا از کد شهاب خود مطلع شوند.

قیطاسی گفت: در صورت نداشتن کد شهاب، افراد باید با مدارک شناسایی خود به یکی از شعبه های بانکی که در آن حساب دارند مراجعه کنند.

وی گفت: کد شهاب شناسه الکترونیکی بانکی است که از طریق سامانه نهاب صادر شده است و براساس آن مراجعی که به اطلاعات افراد نیاز دارند می‌توانند از پایگاه اطلاعاتی که در اختیار بانک مرکزی استعلام‌های لازم را دریافت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها بیان کرد:هر فردی که بخواهد از سیستم بانکی خدمات دریافت کند باید کد شهاب داشته باشد. افرادی که کد شهاب برای آنها صادر نشده است دارای اطلاعات هویتی هستند که برای تکمیل اطلاعات خود باید به یکی از شعب بانکی در آن حساب دارند مراجعه کنند که بانک مرکزی برای دریافت اطلاعات یک ماه فرصت داده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  90