رشد ۳.۵برابری سود خالص پرداخت نوین آرین در شش ماهه اول۹۹

بررسی عملکرد شرکت های پرداخت الکترونیک(بخش دوم)؛

بررسی صورت های مالی منتشر شده شرکت پرداخت نوین آرین در سامانه کدال نشان از رشد بیش از 3.5برابری سود خالص این شرکت در شش ماهه اول سال99 نسبت به مدت مشابه دوره قبل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از میان 12 شرکت پرداخت دارای مجوز، پنج شرکت به‌پرداخت ملت، کارت اعتباری ایران‌کیش، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان‌کیش و آسان پرداخت پرشین در بورس پذیرفته شده‌اند؛ به همین دلیل باید صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کنند.

سه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فن‌آوا کارت و پرداخت نوین آرین نیز هر چند در بورس پذیرفته نشده‌اند؛ اما به دلیل الزام سهامداران‌شان برای انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه، عملکرد خود را در سامانه کدال منتشر می‌کنند.

در بخش اول سری گزارش های عملکرد شرکت های پرداخت با عنوان " ثبت حاشیه سود ناخالص 43درصدی ایران کیش/ افزایش مانده دارایی 34درصدی سپ" نگاهی کلی به درآمدهای عملیاتی و حاشیه سود شرکت های مذکور کریم.

در ادامه این سری گزارش ها به بررسی عملکرد شرکت های گروه به صورت جداگانه و مقایسه درآمدها و هزینه های آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل می پردازیم:

شرکت پرداخت نوین آرین نیز به دلیل الزام سهامدارش صورت‌های مالی شش ماهه خود را منتشر کرده است. بر این اساس سود خالص شرکت نسبت به مدت مشابه دوره قبل با رشد بیش از 3.5 برابری همراه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی این رشد بهبود عملکرد پرداخت نوین آرین در حوزه عملیاتی بوده است به گونه‌ای که سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش 15 برابری را تجربه کرده است.

با وجود این هزینه‌های غیر عملیاتی شرکت به شدت افزایش یافته که بخشی از آن مربوط به ایجاد هزینه مالی و بخش دیگر به افزایش قابل توجه مالیات شرکت مربوط است. با این حال هر چند پرداخت نوین آرین سهم کمی از صنعت پرداخت دارد؛ اما به نظر می‌رسد برای شش ماهه سال شرکت باید نمره قبولی در نظر گرفت.

منبع: ماهنامه بانکداری آینده شماره 49

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18