استعفای جف بزوس از سمت مدیرعامل آمازون

کناره‌گیری میلیاردر برتر در اوج شکوفایی شرکت خود;

جف بزوس، مدیرعامل آمازون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ از سمت خود کنار می رود و اندی جیسی، مدیر واحد رایانش ابری آمازون جایگزین وی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اندی جیسی ۵۳ ساله ،سال هاست به عنوان جانشین احتمالی بزوس دیده می شود که بیش از ۲۵ سال پیش آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در گاراژش در سیاتل تاسیس کرد و به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد.

پس از این که جف ویلک، مدیر کسب و کار مصرف کننده آمازون که یکی از نامزدهای سمت مدیرعاملی بود سال گذشته اعلام کرد امسال این شرکت را ترک می کند، احتمال جانشینی جیسی غیرقابل اجتناب به نظر می رسید.

حفظ سمت ریاست هیات مدیره

شرکت آمازون در بیانیه ای اعلام کرد بزوس ۵۷ ساله که از زمان تاسیس این شرکت هدایت آن را برعهده داشته است، رییس هیات مدیره خواهد شد.

این تغییر مدیریتی در شرایطی روی می دهد که آمازون غیرقابل توقف به نظر می رسد و در بحبوحه همه گیری کووید ۱۹ فروش کم سابقه ای پیدا کرده و درآمد و سود عظیمی را برای خدمات وب آمازون که جیسی به ایجاد و مدیریت آن کمک کرد، به همراه آورده است. 

مدیرعامل آینده آمازون که از سال ۱۹۹۷ در این شرکت بوده است، احتمالا آمازون را در مسیر فعلی نگه می دارد. بزوس هم راه دوری نمی رود و مانند بیل گیتس که پس از واگذاری سمت مدیرعاملی، رییس هیات مدیره مایکروسافت ماند، رییس هیات مدیره آمازون می شود.

بزوس در بیانیه ای اعلام کرد وقتی به نتایج مالی آمازون نگاه می کنید می بینید که آنچه که در واقع مشاهده می کنید نتیجه تجمیع بلندمدت ابداع است. در حال حاضر آمازون را در مبدعانه ترین وضعیتش می بینم که زمان را برای این تغییر مناسب می کند.

نقش جدید بزوس به وی اجازه می دهد روی نوآوری متمرکز شود که به شدت به آن علاقمند است و دیگر درگیر وظایف روزانه اداره امپراطوری جهانی که در قاره های متعدد هدف تفحص رگولاتوری و انتقاد درباره رفتارش با کارگران کم مزد قرار گرفته است، نباشد. بزوس می تواند توجه خود را به ایده هایی متمرکز کند که ارزش سرمایه گذاری دارند و همچنین به دیگر علاقمندیهایش نظیر مالکیت شرکت اکتشاف فضای بلو اوریجین و واشنگتن پست و آرمانهایی مانند تغییرات اقلیمی بپردازد. بزوس حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت خالص دارد که وی را دومین مرد ثروتمند جهان پس از الون ماسک قرار می دهد که ماه گذشته بزوس را از جایگاه برتر به زیر کشاند.

رشد چشمگیر آمازون در یک سال گذشته

واکنش وال استریت با وجود عملکرد سه ماهه قوی آمازون، عمدتا مثبت بود. درآمد این شرکت در سه ماهه منتهی به مارس ۱۰۰ تا ۱۰۶ میلیارد دلار پیش بینی شده است. آمازون درآمد عملیاتی سه تا ۶.۵ میلیارد دلار را پیش بینی کرده است. تحلیلگران به طور میانگین سود آمازون را ۶.۰۷ میلیارد دلار از فروش ۹۵.۷۲ میلیارد دلار پیش بینی کرده اند.

این فروشگاه آنلاین اعلام کرد فروش سه ماهه چهارم ۴۴ درصد رشد کرده و به ۱۲۵.۶ میلیارد دلار رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین ۱۱۹.۷ میلیارد دلار پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. درآمد این شرکت ۱۴ دلار و ۹ سنت به ازای هر سهم بود که بالاتر از پیش بینی هفت دلار و ۳۴ سنت بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال سرمایه گذاران همچنان نسبت به هزینه های رو به رشد آمازون دغدغه دارند. هزینه های مربوط به کووید ۱۹ که شامل کاهش بهره وری به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و همچنین افزایش نظافت انبارها و مراکز ارسال محموله هاست، دو میلیارد دلار به هزینه های سه ماهه جاری اضافه می کند.
 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  ⁄    =  19