کاربرد انواع شیشه در دیزاین دکوراسیون داخلی و ساخت محصولات شیشه ای

شیشه سکوریت چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه های نشکن و ایمنی است که برای ساخت انواع محصولات شیشه ای و دیزاین و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شیشه های سکوریت بسیار پر کاربرد هستند و در ضخامت های مختلف تولید می شوند. به طور کلی شیشه های سکوریتی یک نوع شیشه ضخیم هستند که از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه معمولی روی ساخته می شوند. شیشه های معمولی بعد از قرار گرفتن در کوره های داغ و خشک شدن تبدیل به شیشه های سکوریتی می شوند. شیشه های سکوریتی بسیار پر کاربرد هستند و برای ساخت انواع شیشه مانند شیشه سندبلاست، شیشه لمینت، پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکن، شیشه حمام، ساخت انواع درب شیشه ای اتوماتیک و محصولات شیشه ای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. این شیشه ها در ضخامت های 8 تا 20 میلی متر تولید می شوند. شیشه های سکوریتی در صورت شکست به صورت ذرات کوچک صیغل داده شده فرو می ریزند و باعث آسیب کسی نمی شوند. بر همین اساس در محیط های شلوغ برای ساخت انواع درب شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می کنند.

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه لمینت یکی دیگر از انواع شیشه های ایمنی و نشکن است که ضخامت بسیار بالایی دارد و برای ساخت محصولات شیشه ای که نیاز به مقاومت بالا دارند و در معرض شکست هستند مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های لمینت از روی هم قرار گرفتن دو لایه شیشه سکوریت و یک لایه ورق pvb  ساخته می شوند. وجود ورق pvb بین دو لایه شیشه سکوریت باعث می شود که در صورت شکست فرو نریزند و استحکام خود را حفظ کنند. نشکن بودن و مقاوم بودن بالای شیشه های لمینت باعث شده است که در صنعت ماشین سازی برای ساخت شیشه ماشین از شیشه لمینت استفاده کنند. شیشه لمینت نسبت به انواع دیگر شیشه ها از قیمت بالاتری برخوردار است و معمولا برای  ساخت انواع درب شیشه ای اتوماتیک در بیمارستان و فروشگاه ها، ساخت بالکن شیشه ای، اتاقک شیشه ای، دیوار و سقف شیشه ای، پله و راه های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه بالکن چیست و چه کاربردی دارد؟

بالکن ها فضایی در منزل هستند که برای  ورود هوای ازاد و نور خورشید به داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه در بیشتر خانه های آپارتمانی به دلیل نداشتن حیاط از بالکن برای نگهداری گیاهان، پخت غذا و استراحت استفاده می کنند. متاسفانه  بالکن در فصل زمستان قابل استفاده نیستند و خیس می شوند. بر همین اساس طراحان و معماران داخلی برای رفع این مشکل از شیشه بالکن استفاده می کنند. شیشه بالکن ها یکی از انواع شیشه های سکوریت یا لمینت هستند که در برابر باد، طوفان، بارش برف و باران و عوامل دیگر بسیار مقاوم هستند. این شیشه ها در انواع مختلف رنگی، مات، شفاف تولید می شوند و مدل های ثابت و متحرک ساخته می شوند. بالکن شیشه ای که به صورت فریم لس و فریم دار ساخته می شوند که مدل فریم دار آن به دلیل استفاده از آلومینیوم یا استیل در ساختارش از استحکام بیشتری برخوردار است.

شیشه حمام چیست و چه کاربردی دارد ؟

حمام و سرویس بهداشتی یکی از بخش های مهم هر ساختمانی هستند که تمیزی و نظافت آن تاثیر زیادی در سلامتی و بهداشت فردی دارد. امروزه در بیشتر خانه های آپارتمانی حمام و سرویس بهداشتی را در یک محیط می سازند که سبب بروز بیماری های عفونی و رشد انواع میکروب و قارچ نیز می شود. طراحان و معماران داخلی برای نظافت بیشتر ساختمان و رعایت بهداشت در منزل از شیشه حمام برای جدا کردن فضای حمام از سرویس بهداشتی استفاده می کنند. استفاده از شیشه حمام به عنوان یک جدا کننده از رشد انواع باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند و مانع از خیس شدن بخش های مختلف حمام و سرویس بهداشتی در هنگام دوش گرفتن می شود. شیشه حمام معمولا از جنس شیشه های سکوریتی است که با ضخامت های بالا تولید می شوند. شیشه حمام در انواع مختلف مات، شفاف، رنگی ساخته می شوند. همچنین کسانی که قصد نا دید کردن فضای حمام را دارند می  توانند از شیشه های سندبلاست شده که نوعی شیشه مات و نا دید هستند استفاده کنند. حمام های شیشه ای در دو نوع فریم دار و فریم لس ساخته می شوند که مدل فریم لس آن به دلیل عدم استفاده از فریم در ساختارش از جذابیت بالایی برخوردار است‌.

پارتیشن شیشه ای و کاربرد آن در دیزاین و دکوراسیون داخلی

پارتیشن ها محصولاتی هستند که با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شوند و برای  تقسیم بندی و ایجاد فضاهای مختلف در منزل یا ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن ها بسیار پر کاربرد هستند و امروزه با استفاده از شیشه که یکی از متریال های بسیار جذاب در دکوراسیون داخلی است ساخته می شوند. پارتیشن های شیشه ای با ورود نور به داخل ساختمان و روشن کردن فضا و ایجاد محیطی مدرن و لوکس بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند به طوری که امروزه در محیط های اداری برای جدا کردن اتاق کارمندان و ایجاد سالن کنفرانس و در محیط های مسکونی برای جدا کردن فضای اتاق خواب، هال، پذیرایی و محیط های دیگر از پارتیشن های شیشه ای استفاده می کنند. پارتیشن های شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه های ضخیم در ساختارش به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عمل می کند و مانع از ورود صداهای بلند و سرد شدن فضا در فصل زمستان نیز می شود. پارتیشن های متحرک به دلیل قابلیت جابه جایی برای محیط  اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2