چین به دنبال ارتقای جایگاه یوان /توافق نامه همکاری بانک مرکزی چین و سوییفت

سوییفت و بانک مرکزی چین موافقت نامه ای را به امضا رساندند که در آن قرار است دو طرف با یکدیگر در راستای افزایش استفاده از سطح یوان در جهان همکاری کرده و زمینه را برای ورود یوان دیجیتال به نظام مالی مهیا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق اعلام مرکز ملی اطلاع رسانی نهادهای مالی چین، شرکت فاینانس گیت وی اینفورمیشن سرویس با سرمایه اولیه 10 میلیارد یورو قرار است برای تحقق این هدف فعالیت کند. این شرکت حدود دو هفته پیش در پکن به ثبت رسمی رسیده است.

برخلاف بسیاری از شرکت های مشترک که در آن طرف چینی سهامدار اصلی است، در این شرکت سوییفت 55 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت و بانک مرکزی چین نیز از طریق یکی از شرکت های زیرمجموعه خود مالکیت 34 درصد این سهام را بر عهده خواهد گرفت. سوییفت در بیانیه ای با تایید این شراکت اعلام کرده است: همکاری با چین در زمینه نقل و انتقالات مالی وارد سی امین سال خود شده و سوییفت با طرف چینی برای انجام اصلاحات مالی لازم و قانون گذاری برای رسیدن به یک سطح مطلوب از هماهنگی همکاری خواهد کرد. به گفته سوییفت، این همکاری باعث خواهد شد تا کیفیت خدمت رسانی به مشتریان چینی و کارایی نظام مالی این کشور بهبود پیدا کند.

چین به مانند بسیاری از کشورهای مخالف با آمریکا نگران است تحریم های آمریکا منجر به قطع دسترسی این کشور به سوییفت شود و به همین دلیل مقامات پکن به دنبال ایجاد یک سیستم جدید موازی با سوییفت هستند تا از آسیب دیدن مبادلات در صورت تحریم های احتمالی پیشگیری کنند. مقامات چینی همچنین اعلام کرده اند به دنبال تقویت جایگاه یوان در مبادلات جهانی هستند. کاهش وابستگی به دلار یکی دیگر از اهداف اصلی چینی ها در شراکت جدید با سوییفت ارزیابی می شود.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4