افت ۳۷هزار واحدی شاخص بورس در سایه جلسات بی اثر مدیران/ سهم ۳دلاری ۳۰۰ تومان می شود؟

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس شنبه 18بهمن99؛

شاخص بورس امروز بخشی دیگر از رشد خود را از دست داد و با عقبگردی 37 هزار واحدی بار دیگر سهامداران را در زیان بیشتر فرو بُرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر چند که روز گذشته رئیس جدید سازمان بورس مدیران بورسی را برای حمایت از بازار سرمایه در روز تعطیل گرد هم آورده بود و از این نشست مصوباتی قابل توجه نیز خارج شد، اما امروز نیز بورس از نخستین دقایق آغاز جلسه معاملاتی خود با فشار عرضه و عدم حمایت جدی از بازار پیگیری شد.

رفتاری که زیان سهامداران بورس را که در برخی سهام تا بیش از 70 درصد نیز برآورد می شد تشدید کرد.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز نیز در ادامه سقوط آزاد خود 37 هزار و 620 واحد از ارتفاع خود را از دست داد و در عدد یک میلیون و 135 هزار و 390 واحد ثبیت شد.این افت معادل 3.21 درصد از افت روزانه ای نماگر در معاملات امروز بود.

شاخص کل هم وزن نیز با افت 7 هزار و 22 واحدی معادل 1.66 درصد از رشد خود را از دست داد و در ارتفاع 416 هزار و 125 واحد آرام گرفت.

صف فروش دسته جمعی نمادهای بانکی

سهام گروه بانک و موسسات اعتباری هم نوا با اغلب نمادهای بورسی امروز با عرضه سنگین و صفوف فروش همراه شدند.

به طوری که تمام سهامداران شرکت های این گروه اعم از کوچک و بزرگ سهام خود را در صفوف فروش رها کرده بودند.

در این میان سهم بانک صادرات(وبصادر) که به زعم مدیرعامل خود 2 تا 3 دلار ارزش دارد همچنان در صف فروش و در آرزوی 300 تومانی شدن است.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 557 میلیون سهم، وبصادر با 228میلیون سهم و نماد وبملت با 173 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه با 15 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 501 میلیارد ریال، بانک پاسارگاد با یک هزار و 189 میلیارد ریال و نماد بانک ملت با 627 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 107 میلیون ریال تعلق گرفت.

کوچک ها دنباله رو بزرگان شدند

سهام شرکت های فناوری و پرداخت الکترونیک نیز با وجود کوچک بودن شرکت های خود اغلب در صف فروش ماندند.

بیش از نیمی از سهام این گروه امروز در کف قیمتی روزانه بود و بقیه در تعادل منفی معامله شدند.چند سهم نیز در این گروه بی اعتنا به شرایط بغرنج بازار سبزپوش و حتی در صف خرید به معاملات امروز خود پایان دادند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد رتاپ با 8 میلیون و 281 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای مداران  با معامله 6 میلیون و 442 هزار سهم و رکیش با معامله 5 میلیون و 434 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 109 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد مفاخر با 235 میلیارد ریال، مداران با 157 میلیارد ریال و رکیش با 130 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 4 میلیارد ریال بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =