حذف فیزیک کارت از تراکنش‌ها/ امنیت و سرعت بیشتر

بانک مرکزی در ادامه برنامه‌های خود برای توسعه بانکداری دیجیتال، به سراغ حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید رفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اواخر مهرماه امسال بود که مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: به دنبال پروژه‌ای هستیم تا کارت بانکی فیزیکی حذف شود و بر روی موبایل قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل آن نباشد. حال روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی خبر از رونمایی از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها داد. اقدامی که تحول اساسی در شبکه خرید و ارائه خدمات به مردم در بر خواهد داشت.

این رویکرد جدید در نظام بانکی کشور، در کنار مزایای مختلف در نظام بانکی، می تواند گامی موثر و مفید در عصر کرونا برای سلامت مردم باشد. زیرا یکی از راه های شیوع و انتقال ویروس کرونا، در بستر استفاده از اسکناس و همچنین کارت های بانکی بین مشتری و فروشنده است. اما با استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید، رد و بدل شدن کارت بین افراد از بین خواهد رفت و در نتیجه به کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ کمک شایانی خواهد کرد. 

از سوی دیگر، به گفته کارشناسان فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، این اقدام از سوی بانک مرکزی، به امنیت بیشتر مبادلات بانکی و پولی مردم کمک خواهد کرد و آنگونه که دکتر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفته اند: "این روش پرداخت، با استاندارد های معتبربین المللی سازگار می باشد و به صورتی کاملاً امن، این امکان را فراهم می سازد که مشتریان بانک ها بتوانند با وارد کردن مشخصات کارت های خود به درون موبایل، بدون تماس با کارتخوان، تراکنش های لازم را انجام دهند."

همچنین حرکت به این سمت می تواند بخشی از هزینه های پرداخت را کاهش دهد و در کنار آن، پرداخت غیرحضوری سریع و آنی، رفاه و توسعه سرویس و همچنین امنیت را برای مشتریان به همراه داشته باشد و همه راضی باشند. 

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =