امضای تفاهمنامه همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و بورس کالا

روز گذشته رقم خورد؛

تفاهم نامه همکاری میان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و بورس کالای ایران در راستای تسهیل تبادل الکترونیکی اطلاعات و توسعه بکارگیری امضای الکترونیکی در سامانه های بورس کالا از سوی علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موضوع این تفاهم نامه تسهیل تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور انجام وظایف محوله وفق قوانین و مقررات حاکم بر طرفین قرارداد و همینطور توسعه بکارگیری امضای الکترونیکی در سامانه های بورس کالا است.

براساس این تفاهم نامه، طرفین متعهد شدند ظرف مدت یک هفته نماینده اجرایی خود را جهت کلیه مکاتبات، ارتباطات و اجرای تفاهمنامه معرفی کنند. همچنین طرفین متعهد شدند ضمن رعایت و حفظ محرمانگی کلیه داده های ارائه شده از سوی هر یک، از هر گونه بهره برداری تجاری یا خارج از صلاحیت های قانونی خود پرهیز کنند.

از سوی دیگر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت متعهد شد که براساس وظایف و نیازهای بورس کالا و مطابق مصوبات قانونی، دسترسی لازم به اطلاعات موجود در سامانه های تحت مدیریت خود را در رابطه با فرآیندهای کالاهای مرتبط ایجاد و در اختیار بورس کالا قرار دهد. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت براساس این تفاهمنامه، همفکری و مشاوره لازم برای بکارگیری امضای الکترونیکی در سامانه های بورس کالا را ارائه خواهد داد.

در مقابل بورس کالا متعهد شد مطابق مجوزهای صادره و مصوبات قانونی ابلاغی، اطلاعات معاملات و مشتریان خود را جهت بهره برداری قانونی در اختیار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت قرار دهد. همچنین بورس کالا متعهد شده در صورت توافق دوجانبه در خصوص اجرای برنامه های علمی، آموزشی، ترویجی و تبلیغاتی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت همکاری لازم را داشته باشد.

یکپارچگی زیرساخت های نظارتی

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست گفت: وجود یک زیر ساخت نظارتی و نقشه ای جامع از عملیات تجاری که یک بخش مهم آن به بورس کالا مرتبط است، از اهداف اقتصادی کشور به شمار می رود که با همکاری بورس کالا و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت، ایجاد زیرساخت لازم برای نظارت یکپارچه بر چرخه تجاری کشور در دستور کار قرار گرفت.

همچنین علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اعلام کرد که این مرکز آمادگی کامل برای اجرای امضای الکترونیکی در سامانه های بورس و تسهیل فرآیند رصد کالاها به صورت مکانی و مالکیتی را با محوریت تبادل اطلاعات داراست و به زودی در نشست های تخصصی کارگروه مربوطه، مقدمات اجرای موارد تفاهمنامه فراهم می شود.

 

منبع: کالا خبر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  +    =  86