وام ودیعه مسکن سال آینده پرداخت می شود؟

یک مقام مسئول پاسخ داد؛

معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه‌وشهرسازی پیگیر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال آینده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی قائدی معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از متقاضیان طرح مسکن ملی تایید نهایی شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر افتتاح حساب کرده و از این میزان هم حدود ۱۴۰ هزار نفر افتتاح حساب کرده و به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

او ادامه داد: برای تمامی متقاضیان تشکیل پرونده صورت گرفته و برای دریافت تسهیلات هم از ناحیه بانک‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

قائدی اظهار کرد: با پیشرفت فیزیکی پروژه و برداشتن یک گام تا مرحله فونداسیون تسهیلات تخصیص و پروژه اجرایی می‌شود.

معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: این ۱۴۰ هزار نفر افتتاح حساب داشته و تعیین تکلیف آنها انجام شده است و به ۸ هزار پروژه‌ای که در واحدهای مسکن ملی کلید خورده‌اند، متصل می‌شوند.

او همچنین درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: تا پایان اسفند ماه پرونده پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بسته می‌شود و تاکنون هم ۲۱۴ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند و مابقی هم که حدود ۱۵ هزار نفر هستند در مرحله تشکیل پرونده قرار دارند.

قائدی با بیان اینکه تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: وزارت راه و شهرسازی پیگیر پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن برای سال آینده است اما دستور آن باید از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گیرد.

قائدی با بیان اینکه در طرح تسهیلات ودیعه مسکن ۸۵ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: از این تعداد ۳۳۷ هزار نفر بانک عامل را انتخاب کرده و از این تعداد هم ۲۳۰ هزار نفر به بانک‌ها مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده‌اند.

او ادامه داد: از این ۲۳۰ هزار نفر هم ۲۱۴ هزار نفر موفق به دریافت وام از بانک‌ها شدند و ۱۵ هزار نفر باقی مانده هم تشکیل پرونده دادند و در صف دریافت تسهیلات قرار دارند.

تمدید مهلت دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند

معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: پایان اسفند ماه آخرین مهلت داده شده به متقاضیان برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌ها باید در این مدت زمان باقی مانده اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات را انجام دهند.

قائدی اظهار کرد: ثبت نام طرح ودیعه مسکن در تابستان انجام شد و متقاضیان هم حدود ۶ ماه فرصت داشتند که ثبت نام و تشکیل پرونده را انجام دهند، اما از این تعداد تنها ۲۱۴ هزار نفر به بانک‌ها مراجعه کرده‌ و تشکیل پرونده داده‌اند.

او اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی پیگیر پرداخت تسهیلات مسکن برای سال آینده است، اما این اقدام منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست و در صورت موافقت، وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی برای ثبت نام مجدد را انجام می‌دهد، اما اولویت با کسانی است که در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند و پرونده تسهیلات در اسفند سال ۹۹ بسته می‌شود.

معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره طرح مسکن ملی هم گفت: تاکنون در چهار فاز ثبت نام طرح مسکن ملی انجام شده و بخشی از متقاضیان موفق به افتتاح حساب شده‌اند.

قائدی تاکید کرد: ۲۶۴ هزار نفر متقاضی، افتتاح حساب کردند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر تایید نهایی شدند و اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند و در نهایت به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول حدود ۸ هزار پروژه برای طرح مسکن ملی تعریف شده که متقاضیانی که واریز وجه داشتند به این پروژه‌ها متصل شده‌اند.

او با بیان اینکه کسانی که تاکنون تایید نهایی شده‌اند حدود ۲۰۰ هزار نفر بوده‌اند که از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر افتتاح حساب داشته و از این تعداد هم ۱۴۰ هزار نفر به پروژه متصل شده‌اند، گفت: متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در صف دریافت تسهیلات هستند و با دریافت اطلاعات این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیانی که تایید نهایی شده‌اند باید آورده خود را پرداخت کنند که بعد از آن قطعاً به پروژه‌ها متصل می‌شوند.

او توضیح داد:  این ۱۴۰ هزار نفر که افتتاح حساب داشته‌اند در قالب ۸ پروژه به واحد‌های مسکونی تعریف شده، متصل می‌شوند و در هر مرحله اتفاق انجام شده از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و متقاضیان هم می‌توانند از طریق سامانه طرح مسکن ملی با وارد کردن کد ملی و کد پروژه، از آخرین وضعیت خود  مطلع شوند.

قائدی در پایان یادآور شد: پرداخت وجه و آورده را تاکنون بار‌ها تمدید کرده‌ایم و متقاضیان هم باید در این مدت آورده خود را پرداخت می‌کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ⁄  1  =