افزایش ۳۰ برابری کیفیت اینترنت با استفاده از ۵G

وزیر ارتباطات اعلام کرد:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات مربوط به انحصار مخابرات ایران و مشکلات اینترنت خانگی، رفتن به سمت تکنولوژی ۵G-FWA است، یعنی استفاده از نسل پنجم اینترنت (۵G) برای اینترنت خانگی که می‌تواند حتی کیفیت اینترنت را تا ۳۰ برابر بالا ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم بهره برداری از نخستین سایت ۵G شرکت مبین نت برای ارائه سرویس تجاری به مشتریان سازمان، افزود: حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم را به این مجموعه تبریک می گویم. وزارت ارتباطات به عنوان ناظر باید به نیاز بازار و مردم توجه کنند و متناسب با آن خدمات را توسعه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم امروز در کوچه، خیابان، شهر و روستا مطالبه پهنای باند دارند. چرا که زندگی روزمره شان به فضای مجازی و پهنای باند وابسته شده است.

آذری جهرمی اضافه کرد: بخشی از این پهنای باند توسط شرکت های اینترنت خانگی و بخشی نیز توسط اینترنت همراه تامین می شود. البته به دلیل اشتباهات واگذاری مخابرات در چند سال اخیر و انحصاری که در این زمینه ایجاد شده است، در زمینه اینترنت ثابت مشکلاتی داریم. انحصار، مشکلات زیادی ایجاد می کند همانطور که اگر همراه اول تنها بود، پیشرفتی نمی کرد زمانی که ایرانسل و رایتل آمدند همراه اول پیشرفت کرد.

وی یادآور شد: این اشتباه در خصوصی‌سازی مخابرات و واگذاری داکت‌ها و سیم‌های مسی که جزو انفال است شکل گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از آنجایی که شرکت مخابرات، رقابتی نیز احساس نمی کرد، نه خودش سرمایه گذاری کرد نه اجازه سرمایه گذاری به بقیه را داد. این فرآیند اشتباه باید اصلاح شود. ما لایحه ای را برای آزادسازی داکت و سیم مسی ارائه کردیم که در حال بررسی است تا به مجلس ارسال شود.

 نخستین سایت ۵G شرکت مبین نت برای ارائه سرویس تجاری به مشتریان سازمانی آماده بهره‌برداری شده است. در این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ارتباط چند مشترک سازمانی به تکنولوژی نسل پنجم ارتقا یافت. اینترنت نسل پنجم امروز در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به بهره برداری رسید. ایرنا از این طریق به سیستم ابری متصل شد تا بتواند خدمات تازه ای را در حوزه تکنولوژی دریافت کند.

«وحید رافع» معاون فناوری اطلاعات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: امروز با همکاری شرکت ارتباطات مبین‌نت امکان اتصال پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه داریم و جا دارد از وزیر ارتباطات و مدیرعامل مبین نت تشکر ویژه کنیم.

وی افزود: همان طور که حدود ۲۰ سال قبل با تکنولوژی دایل آپ شاهد پیشرفت بودیم با ۵G نیز شاهد ادامه موفقیت ها باشیم.

 

منبع: ایرنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  51