سرمایه گذاری ۵۸ میلیون دلاری شرکت نفتی نروژی در بیت کوین

شرکت Aker ASA که یک شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی نروژی است به جمع خریداران سازمانی بیت کوین پیوست. بعد از اینکه شرکت‌های بزرگ آمریکایی به اضافه کردن ارزهای دیجیتال به ترازنامه‌های خود مشغول شدند، شرکت‌های سایر کشورها نیز به این جمع پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  شرکت نرم افزاری و تکنولوژی چینی Meitu روز گذشته به قطار سرمایه‌گذاران سازمانی بیت کوین ملحق شد. با توجه به اینکه آینده اقتصاد مدرن در این روزها غیر قابل پیش‌بینی شده، بسیاری از شرکت‌ها بر عکس گذشته به سرمایه‌گذاری در Bitcoin و سایر ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. شرکت نروژی آکر نیز در خبری اعلام کرد که به این ترند سازمانی پیوسته است.

این شرکت از سایر پیشتازان یک گام فراتر نهاده و علاوه بر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، یک واحد به خصوص را به توسعه فناوری بلاکچین اختصاص داده است. آنها شرکت تازه تاسیس را Setee AS نام نهاده‌اند. این شرکت پا به پای فعالان حوزه کریپتو کارنسی فعالیت می‌کند و علاوه بر آن در شرکت‌هایی که چشم‌انداز موفقی در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین دارند سرمایه‌گذاری می‌کند.

هولدینگ آکر که در حوزه‌های ماهی‌گیری، ساخت و ساز و مهندسی فعالیت می‌کند اعلام کرده است که تمام نقدینگی خود را به بیت کوین تبدیل می‌کند. شرکت تازه بناشده سرمایه‌ای برابر با ۵۰۰ میلیون کرون نروژ (حدودا ۵۸.۶ میلیون دلار ) خواهد داشت.

توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه بلاکچین

بر اساس گزارش منتشر شده آکر، مسئولیت‌های شرکت تازه تاسیس فراتر از سرمایه‌گذاری در BTC خواهد بود. این شرکت فعالیت‌هایی در حوزه امنیت سایبری، تراکنش‌های مالی و عملیات‌های تایید بدون آلایندگی خواهد داشت. شرکت Setee AS به عنوان بخشی از این فعالیت‌ها، به تحقیق روی روشی می‌پردازد که بتواند با مصرف انرژی کمتر، تراکنش‌های زنجیره Bitcoin را تایید کند.

این شرکت برای شروع به کار خود با شرکت بلاک‌استریم همکاری می‌کند. ایویند اریکسن مدیر عامل Setee گفت:

شرگت آکر با راه‌اندازی Setee قدمی دیگر در دنیای فین‌تک برداشته است. ما از پیدایش فرصت‌های جدید صنعتی که به وسیله فناوری بلاکچین و بیت کوین به وجود می‌آیند خوشحال هستیم و قویا به این راه ادامه می‌دهیم. این تکنولوژی‌ها اصطکاک زندگی روزمره ما را کاهش می‌دهند و باعث افزایش امنیت اقتصاد دیجیتال ما خواهند شد. همچنین دریچه‌ای جدید در نوآوری را در مدل‌های کسب و کار باز کرده‌اند. ما از گسترش همکاری‌هایمان با بلاک‌استریم و سایر شرکت‌ها استقبال می‌کنیم.

شرکت آکر متعلق به یک تاجر میلیاردر نروژی به نام کیله اینگه روکی است. روکی خطاب به سهام‌داران شرکت گفت:

در ابتدا ما از بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره ارزش و همچنین برای ملحق شدت به جامعه کریپتو استفاده می‌کنیم. به زبان بیت کوینرها هودلر خواهیم بود. متفاوت عمل خواهیم کرد.

 

منبع: میهن بلاک چین 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  9