استخراج رمزارز در منازل؛ زیر ذره‌بین شرکت برق

سخنگوی صنعت برق کشور از تعیین جریمه‌ی سنگین برای ماینرهایی خبر داده است که در منازل مسکونی و برای کسب درآمد جزئی رمزارز استخراج می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق کشور در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که افزایش قیمت رمزارزها موجب جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی استخراج رمزارز شده است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران خُرد به‌طور غیرمجاز تجهیزات ماینینگ دارای بازدهی پایین را خریداری می‌کنند. در این شرایط انرژی الکتریکی بیشتری برای استخراج رمزارز مصرف می‌گردد.

سخنگوی صنعت برق کشور ادعا کرد که استخراج خانگی رمزارز به وسایل منازل، شبکه‌ی برق و حتی همسایگان آسیب می‌رساند. وی اظهار داشت که در صورت شناسایی ماینرهای خانگی برق واحد متخلف با تعرفه‌ی صادراتی محاسبه خواهد شد. با این وجود، اتخاذ موضع عجیب شرکت برق در برابر فعالان صنعت استخراج رمزارز موجب شده است تا برخلاف سایر نقاط جهان ماینرهای ایرانی به دو دسته تقسیم شوند و ملزم به اخذ مجوز برای فعالیت در این حوزه شوند.

در حالی که دیگر کشور‌ها چنین رویکردی را در مقابل ماینرها ندارند و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه می‌توانند با استفاده از تعرفه‌ی برق برابر با سایر صنایع و بدون نیاز به فرآیند پیچیده‌ی اخذ مجوز در این حوزه فعالیت کرده و برای کشور خود نیز ارزآوری کنند.

فعالیت در حوزه‌ی استخراج رمزارز پس از کسب مجوز

وی اظهار داشت که علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌ی استخراج رمزارز می‌توانند پس از اخذ مجوز فعالیت از وزارت صمت، در شهرک‌های صنعتی فعالیت خود را با استفاده از برق تعرفه‌ی صادراتی آغاز کنند. در حالی که بر اساس دستورالعمل استخراج رمزارز، امکان فعالیت ماینرها در مقیاس خُرد وجود ندارد و به دلیل اعمال تعرفه‌ی صادراتی، فعالیت در صنعت استخراج رمزارز توجیه‌پذیر نیست.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و شناسایی ماینرهایی که مجوز استخراج رمزارز را در اختیار ندارند، در تابستان سال آتی محدودیتی بر مشترکین شرکت برق اعمال نگردد.

در حالی که شرکت برق رویکرد مقابله با ماینرها را در پیش گرفته است که از فرصت‌های ایجاد شده توسط این صنعت نوظهور به‌سادگی می‌توان برای ارتقاء شبکه‌ی برق کشور استفاده کرد. رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیشنهاد ماینرها برای تاسیس نیروگاه‌های کوچک و استفاده از مازاد برق تولیدی نیروگاه‌ها برای استخراج رمزارز را برای رفع مشکلات صنعت برق کشور موثر ارزیابی کرده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  3  =