گزارش رئیس کل بانک مرکزی از تحولات بخش حقیقی اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۹

براساس گزارش همتی در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت ۲، ۲ درصد و بدون نفت ۱، ۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از تحولات بخش حقیقی اقتصاد در 9 ماهه سال 99 ارائه کرد.
به موجب این گزارش تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه در 9 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با نفت 2، 2 درصد و بدون نفت 1، 9 درصد رشد داشته است.
در مدت 9 ماهه، ارزش افزوده گروه کشاورزی 4، 6 درصد، گروه نفت 3، 9 درصد، گروه صنایع و معادن 6 درصد رشد مثبت داشته اند و صرفا ارزش افزوده گروه خدمات بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، 3 درصد رشد منفی داشته است.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به رشد متوالی مثبت در دو فصل تابستان و پاییز، با اطمینان می توان بر خروج اقتصاد از رکود تاکید کرد.
رئیس جمهور پس از این گزارش، با اشاره به ظرفیت های امید بخش اقتصاد کشور تصریح کرد: آمارها و شاخص های کلان اقتصاد نشانگر مسیر مثبت و خنثی سازی تحریم ها و شکست قطعی سیاست فشار حداکثری و بارقه های پیروزی در جنگ اقتصادی است و این توفیق دقیقا در سال هایی رخ داده است که بسیاری از کشورها به سبب هجوم کرونا نرخ منفی را در رشد اقتصادی خود شاهد بوده اند.
دکتر روحانی افزود: این موفقیت همان چیزی است که دشمنان در چارچوب اهداف شوم خود نسبت به ملت ایران، بدنبال کمرنگ کردن و نفی آن هستند و متاسفانه برخی جریانات داخلی نیز اسیر منافع زودگذر سیاسی شده و این کامیابی ملت را نادیده می گیرند.
رئیس جمهور تاکید کرد: بی تردید سال آینده با همراهی مردم و فعالان اقتصادی سالی پررونق و امیدبخش برای اقتصاد کشور خواهد بود.

 

منبع: انتخاب

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  39  =