کاهش ۷۰۰ میلیون دلاری ارزش خالص دارایی ترامپ در دوران ریاست جمهوری آمریکا

بلومبرگ که اخبار و داده‌های مالی را منتشر می‌کند، تخمین می‌زند ارزش دارایی‌های اصلی تجاری دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری او در آمریکا ۲۶ درصد معادل 700 میلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، که رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان را منتشر می‌کند می‌گویدارزش خالص دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری با حدود ۷۰۰ میلیون دلار کاهش به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

همه‌گیری کووید-۱۹ یکی از دلایل این کاهش شدید بوده است که باعث شد ساختمان‌های اداری آقای ترامپ، هتل‌ها و استراحتگاه‌ها درآمدشان را از دست داده و این باعث کاهش ارزش آنها شد.

ناوگان هوایی و زمین‌های گلف آقای ترامپ نیز از این افت ارزش بی نصیب نماندند.

در حال حاضر تحقیقاتی در مورد امور مالی و تجارت خانوادگی آقای ترامپ در جریان است.

بلومبرگ اسناد مالی و پرونده‌های دیگر را از ماه مه ۲۰۱۶ و ژانویه ۲۰۲۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا ثروت آقای ترامپ را قبل و بعد از ریاست‌جمهوری محاسبه کند.

املاک و مستغلات تجاری آقای ترامپ حدود سه چهارم ارزش خالص دارایی‌های او است. ارزش برج‌های اداری که او مالک آن است، با افزایش کار در خانه، با افت مواجه شده و این روندی است که می‌تواند در طولانی مدت ادامه یابد.

بلومبرگ که اخبار و داده‌های مالی منتشر می‌کند، تخمین می‌زند ارزش دارایی‌های اصلی تجاری آقای ترامپ ۲۶ درصد کاهش یافته است.

دوازده هتل و استراحتگاه، به علاوه ۱۹ زمین گلف در تملک یا مدیریت آقای ترامپ هستند یا از نام او استفاده می‌کنند.

اگرچه گلف در طول شیوع کرونا به عنوان یک ورزش در فضای باز، محبوبیت بیشتری یافته، اما بر اساس داده‌ها، دو زمین گلف آقای ترامپ در اسکاتلند به طور مداوم ضرر می‌کنند.

پس از مجموعه اتفاقات حمله به کنگره آمریکا در ژانویه امسال، انجمن گلف بازان حرفه‌ای آمریکا توافق نامه میزبانی مسابقات قهرمانی در سال ۲۰۲۲ در زمین گلف نیوجرسی آقای ترامپ را لغو کرد.

دویچه بانک، تنها بانکی که پس از ورشکستگی در دهه ۱۹۹۰ میلادی به او وام داد، پس از این اتفاقات گفت که دیگر با او معامله نخواهد کرد.

آقای ترامپ همچنین یک ناوگان هواپیمایی دارد که شامل یک بوئینگ ۷۵۷ است. طبق اسناد مالی که بلومبرگ مشاهده کرده، این هواپیماها ده‌ها سال قدمت دارند و از ارزش آنها طی سال‌های گذشته کاسته شده است.

هفت هواپیما در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۹ میلیون دلار و پنج هواپیما نیز در سال ۲۰۲۰ حدود ۶.۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده بودند. ارزش هواپیمایی آقای ترامپ طی سال‌ها کاهش یافته است و بخشی از این امر به این دلیل است که او برخی از ناوگان خود را فروخته است.

تحقیقات جنایی

در دوران ریاست جمهوری، امور مالی آقای ترامپ به طور منظم در کانون توجهات قرار داشت. او در مورد میزان پرداخت مالیات بسیار مخفیانه عمل کرده است.

ماه پیش دیوان عالی آمریکا رای داد تا آقای ترامپ اظهارنامه مالیاتی و سایر اسناد مالی را در اختیار دادستانی نیویورک قرار دهد.

دادستانی نیویورک برای ماه‌ها تلاش کرده اظهارنامه‌های مالیاتی ۸ ساله شخصی و تجاری آقای ترامپ را به دست بیاورد.

تحقیق از آقای ترامپ به سال ۲۰۱۸ و نقش سازمان ترامپ در پرداخت حق‌السکوت در جریان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ به دو زن که مدعی شده‌ بودند با آقای ترامپ رابطه داشته‌اند، بر می‌گردد.

قرارداد کتاب؟

دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری سابق می تواند انتظار داشته باشد که برای بازیابی بخشی از ثروت از دست رفته خود قراردادهای پرسود رسانه‌ای مانند انتشار کتاب ببندد.

طبق گزارش‌ها، باراک و میشل اوباما برای کتاب خاطرات خود حدود ۶۵ میلیون دلار دریافت کردند. بیل کلینتون برای کتاب خود در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۱۵ میلیون دلار پیش پرداخت دریافت کرد.

بلومبرگ می‌گوید بارزترین راهی که آقای ترامپ می‌تواند پس از ریاست جمهوری سود ببرد، داشتن یک شبکه خبری یا یک پلتفرم در شبکه‌های اجتماعی است که بتواند ۷۴ میلیون رای‌دهنده خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ را همراه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1