استخراج بیت کوین بدون اطلاع کاربران بر روی مودم مبین نت!

شواهد حاکی از آن است که روی برخی از مودم‌های شرکت مبین‌نت ثابت‌افزاری نصب شده که بدون اطلاع کاربران اجازه استخراج بیت‌کوین را به سوءاستفاده‌کنندگان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شواهد حاکی از آن است که روی برخی از مودم‌های شرکت مبین‌نت در ایران ثابت‌افزاری نصب شده که بدون اطلاع کاربران اجازه استخراج بیت‌کوین را به سوءاستفاده‌کنندگان می‌دهد.

مشخص نیست که آیا این ثابت‌افزار با اطلاع مدیران یا کارکنان مبین‌نت بر مودم‌ها نصب شده است، یا شرکت چینی فروشنده دستگاه‌های مودم به مبین‌نت با به‌روزرسانی غیرمجاز چنین دسترسی و امکان سوءاستفاده‌ای را فراهم کرده است.

روابط عمومی مبین‌نت در پاسخ به کاربری که این مشکل را فاش کرده قول پیگیری آن را داده است.

سوءاستفاده از کاربران و استخراج بیت‌کوین با استفاده از سخت‌افزار آنها بدون اطلاعشان بی سابقه نیست. در ایران هم موارد متعددی از سوءاستفاده و تخلف در ارتباط با بیت‌کوین گزارش شده است.

انتظاری که از مبین‌نت می‌رود توضیح کامل این اتفاق، چگونگی آلودگی این مودم‌ها، روند رفع مشکل و اقدامات جبرانی و خسارت کاربران است.

با گذشت یک روز از وعده پیگیری مبین‌نت هنوز اطلاع‌رسانی مشخصی از طرف این شرکت انجام نشده است.

توقف استخراج بیت کوین برای جلوگیری از قطع برق در شهرهای ایران

بیت‌کوین یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود.

این رمزارز از طرف برخی شرکت‌ها و حتی بانک مرکزی ایران به رسمیت شناخته شده است. البته بیت‌کوین اسکناس یا سکه ندارد و همچنین یک مالک، بانک مرکزی یا هیچ مرکز دیگری مانند یک کامپیوتر و سِرور اصلی آن را کنترل نمی‌کند و نقل و انتقال‌ها با تایید در سراسر شبکه انجام می‌شود.

هر بیت‌کوین زنجیره‌ای دیجیتال از سوابق تراکنش دارد (blockchain) که به صورت توزیع‌شده روی شبکه ذخیره‌سازی و به روزرسانی می‌شود.

کامپیوترهایی که جزو شبکه بیت‌کوین هستند و تراکنش‌ها را ضبط و تایید می‌کنند، می‌توانند در ازای آن با حل مسائل ریاضی ویژه بیت‌کوین‌های جدید "استخراج" کنند.

این استخراج انرژی قابل توجهی مصرف می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =