کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی در قالب فروشگاه اینترنتی

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: ماموران انتظامی این استان اعضای باندی که در قالب فروشگاه اینترنتی بیش از 50 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند را دستگیر کردند.

به گزارش ‍پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز اظهار داشت که در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز و اعلام شکایت مبنی بر این که از طریق یک فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کالا به منظور خرید گوشی تلفن همراه اقدام به واریز وجه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه کرده اند، اما تا کنون کالای درخواستی تحویل آن ها نشده است و فروشگاه پاسخگوی مطالبات آن ها نیست.

وی گفت: در تحقیقات اولیه از شکات مشخص شد که این افراد اقدام به سفارش گوشی و واریز وجه به حساب فروشگاه کرده ولی بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده گوشی تحویل آنها نشده و گردانندگان آن نیز به تعهدات خود عمل نکرده و به نظر می رسد با استفاده ازروش های متقلبانه اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی ها فنی و ردیابی مالی صورت گرفته متوجه شدند از کارت های بانکی شکات، مبالغ از طریق درگاه پرداخت به حساب یک شرکت مالی با مالکیت فردی واریز شده که در زمان حاضر ساکن تهران است و در بررسی تکمیلی از تراکنش های حساب نامبرده مشخص شد که به تازگی بیش از 35 میلیارد ریال گردش مالی داشته است.

محمدیان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و مبالغ بالای تراکنش های مالی حساب نامبرده و احتمال خروج وی از کشور با هماهنگی مقام قضائی حکم ممنوع الخروجی او صادر و در تحقیقات میدانی انجام شده ۲ نفردیگر از همدستانش که ۲ زن بودند با انجام اقدامات گسترده پلیسی شناسایی و محل اختفا متهمان در استان تهران کشف شد.

وی بیان داشت: کارشناسان با دریافت نیابت قضایی به مخفیگاه متهمان در استان تهران اعزام و مدیر شرکت موصوف به همراه همدستانش را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما مدیر این شرکت مالی در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که پس از دریافت مجوز تاسیس این فروشگاه مجازی ابتدا به تعهدات خودم عمل کرده و گوشی های سفارش داده شده را به مشتریان تحویل داده ولی پس از گذشت مدتی در مواجهه با کسری بودجه، برای جبران بدهی های خود با توجه به این که هیچ کالایی در انبار شرکت موجود نبود از افراد زیادی در سراسر کشور مبلغ ۵۰ میلیارد ریال وجه دریافت کرده و سفارشی برای آنها ارسال نشده است.

وی با بیان این که پرونده درشعبه دادسرای ناحیه۲ کرج در حال رسیدگی است و برای متهمان قرار تامین مناسب صادر شده است گفت: تا کنون از بیش از یک هزار نفر در کشور کلاهبرداری شده و با پیگیری کارشناسان پلیس فتا تعداد ۴۰۰ نفر از مالباختگان شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  7  =