راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ تا ۳ ماه دیگر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، قصد دارد به‌زودی با شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی مجددا پا به فضای مجازی بگذارد. حساب ترامپ مدتی پیش در فیسبوک و توییتر مسدود شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از انگجت، جیسون میلر، مشاور قدیمی و سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰ در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد که ترامپ حدوداً دو یا سه ماه دیگر به شبکه‌های اجتماعی باز خواهد گشت.

البته توییتر و فیسبوک دسترسی رییس جمهور سابق آمریکا را مسدود کرده‌اند، بنابراین دونالد ترامپ می‌خواهد «با پلتفرم خودش» به شبکه‌های اجتماعی بازگردد.

میلر مدعی است این شبکه «میلیون ها» کاربر جدید جذب خواهد کرد و «کاملاً قواعد بازی را تغییر خواهد داد.»

میلر در ادامه صحبت‌های خود با فاکس گفت که ترامپ در حال مذاکره با چندین کمپانی درباره شبکه اجتماعی خود است و افزود: این پلتفرم جدید اتفاق بزرگی خواهد بود. ترامپ طرفداران زیادی دارد و میلیون‌ها یا شاید ده‌ها میلیون نفر در این پلتفرم ثبت نام خواهند کرد.

راه اندازی شبکه اجتماعی توسط ترامپ خبر خوبی برای طرفداران او و محافظه کاران آمریکاست که بسیاری از آن‌ها معتقدند شبکه‌های اجتماعی مرسوم مثل توییتر و فیسبوک علیه آن‌ها و ایدئولوژی‌های جناح راست تبعیض قائل می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی جایگزین توییتر مثل پارلر مدعی افزایش شدید کاربران پس از انتخاب هستند، بنابراین رشد شبکه اجتماعی ترامپ همانطور که مشاورش می‌گوید چندان بعید نیست.

البته باید دید کدام شرکت فناوری حاضر به همکاری با ترامپ است. آنطور که خبرگزاری Deadline گزارش می‌کند، شاپیفای و Stripe به دنبال حادثه یورش به کنگره با ترامپ قطع همکاری کرده‌اند و ارائه دهندگان اصلی خدمات ابری مثل آمازون یا مایکروسافت نیز به خاطر نقش ترامپ در حادثه یورش، نسبت به همکاری با او مردد هستند. با این اوصاف ممکن است ترامپ با شرکت‌های کوچک یا حتی کمپانی‌های خارجی همکاری کند که می‌تواند روی کیفیت و کمیت پلتفرم او تأثیر بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  −    =  22