دولت هند صرافی‌های رمزارزی را فیلتر خواهد کرد

رسانه‌های محلی هند گزارش کرده‌اند که دولت این کشور در حال بررسی روش‌هایی است تا شهروندان هندی را از دسترسی به بازارهای مبادلات رمزارز محروم سازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری هندی بیزنس تودی(Business Today) در گزارشی رویکرد دولت هند در برابر رمزارزها را بررسی کرد. بر اساس این گزارش مقامات هندی بزودی قوانین ارزهای دیجیتالی را منتشر خواهند کرد و تصور می‌شود که در این مجموعه قوانین مبادلات تمامی رمزارزها ممنوع اعلام خواهد شد. همچنین دسترسی مردم هند به صرافی‌های رمزارزی نیز قطع خواهد شد.

یکی از مقامات رسمی دولت هند در روزهای آغازین ماه جاری میلادی در گفتگو با خبرگزاری روییترز اظهار داشت که اعمال ممنوعیت بر صنعت رمزارزها بسیار محتمل است. همچنین در موضع‌گیری بسیار سختگیرانه‌ای اعلام کرد که امکان وضع مجازات معادل ۱۰ سال زندان تنها برای نگه‌داری از رمزارزها وجود خواهد داشت.

دولت هند در ماه ژانویه اعلام کرد در حالی که برای ایجاد ارزدیجیتالی بانک مرکزی خود آماده می‌شود،  پیشنهاد اعمال ممنوعیت بر مبادلات رمزارزهای عمومی همانند بیت کوین را مطرح کرده است. هیات اوراق بهادار و مبادلات هند(SEBI) به فعالان بازار رمزارزها توصیه کرده است تا از این بازار آزاد مبادلاتی خارج شوند.

در حالی که رمزارزها دسترسی برابر و آزاد مردم جهان به‌طور به یک سیستم مالی را فرآهم می‌کنند، تلاش برخی از دولت‌ها برای اعمال ممنوعیت بر روی مبادلات رمزارز تنها برای حفظ قدرت کنترل پول منطقی به‌نظر نمی‌رسد. هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در هند فقیر محسوب می‌شوند و رمزارزها فرصتی را برای توزیع عادلانه‌تر ثروت و دسترسی این افراد به بازار آزاد مالی را فرآهم می‌کند.

ممنوعیت کامل مبادلات رمزارزها امکان‌پذیر نیست

در صورتی که هند مبادلات رمزارزها را ممنوع اعلام کند در حقیقت بر خلاف منافع شهروندان این کشور با استقلال مالی، آزادی مبادلات، فن‌آوری مالی مقابله کرده است. اگرچه تاثیر اعمال چنین محدودیتی بر پلتفرم‌های مبادلاتی غیرمتمرکز همانند یونی‌سواپ(Uniswap) مشخص نیست. اما کارشناسان اعلام می‌کنند که امکان دورزدن محدودیت‌ها از طریق روش‌های مختلفی وجود خواهد داشت.

با این وجود، برخی از مقامات هندی تلاش می‌کنند نگرانی مردم هند در رابطه با ممنوعیت رمزارزها را کاهش دهند. نیرمالا سیتارامان(Nirmala Sitharaman)؛ وزیر اقتصاد هند اخیراً پیشنهاد کرده که دولت اجازه‌ی استفاده‌ی محدود از رمزارزها و فناوری بلاکچین را به شهروندانش بدهد.

کاملاً واضح است که ما فناوری بلاکچین و رمزارزها را به‌طور کامل ممنوع نخواهیم کرد. ما به‌طور محدود اجازه خواهیم داد تا مردم از فناوری بلاکچین، بیت کوین و رمزارزها استفاده کنند.Nirmala Sitharaman

قانون‌گذاران هندی در گذشته نیز رویکرد مخالفت با رمزارزها را در پیش گرفته بودند و لایحه‌ای را در سال ۲۰۱۹ ارائه کردند که برای متخلفان مجازات سنگین ده سال زندان را در نظر گرفته است. کارشناسان اقتصادی مشکلات اقتصاد جهانی را عاملی برای اتخاذ رویکرد‌های سختگیرانه در برابر رمزارزها ارزیابی کرده‌اند.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  10