قانون‌گذاران کره‌ای کسب و کار صرافی‌های کوچک را به تعطیلی کشاندند

قانون جدید فعالیت شرکت‌های ارائه‌ی خدمات رمزارزی در حالی از روز بیست و پنجم مارس اجرایی خواهد شد که بسیاری از شرکت‌های کوچک فعال در این حوزه قادر به برآورده ساختن الزامات این قانون نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کره‌ی جنوبی چهارچوب جدیدی را برای فعالیت در صنعت رمزارزی ترسیم کرده و قصد دارد قوانین سختگیرانه‌ی جدیدی را از روز پنجشنبه اجرایی کند. در همین راستا اعلام شده است که تمامی شرکت‌های فعال در این صنعت که صرافی‌های رمزارزی را شامل می‌شود، ملزم به پیروی از قانون جدید و محدودیت‌های اعمال شده هستند.

کارشناسان صنعت رمزارزی کره در مقاله‌ای نگرانی خودشان را از تاثیرات قانون جدید نشان داده‌اند. آن‌ها معتقدند که قانون مبادلات مالی عواقب مخربی را برای شرکت‌های فعال در صنعت رمزارزها خواهد داشت. این قانون از اوپراتورهای ارائه‌ی خدمات ارزهای مجازی میخواهد تا کسب و کار خودشان را به‌طور رسمی ثبت کنند. برای این منظور آن‌ها باید شماره‌ی حساب واقعی خودشان را در بانک‌های کره‌ی جنوبی ارائه کنند..

در حالی که مقابله با جرائم مالی همانند پولشویی هدف از ارائه‌ی این قانون را تشکیل می‌دهد، بخش بزرگی از شرکت‌های کوچک فعال در صنعت رمزارزها قادر به همکاری با موسسات مالی و بانک‌های کره‌ نیستند. کو تائون(Koo Tae-eon) متخصص صنعت رمزارزی کره در گفتگو با نشریه‌ی هرالد اظهار داشت:

از زمان اعلام قانون جدید بسیاری از صرافی‌ها تلاش کرده‌اند تا در بانک‌های کره‌ای حساب واقعی افتتاح کنند اما تلاش آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است. حتی شرکت‌هایی که به سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مجهز هستند و مدیرعامل آن فاقد سوء پیشینه است نیز قادر به افتتاح حساب در بانک‌ها نبوده‌اند.Koo Tae-eon

کو معتقد است قانون جدید قادر به تمایز میان شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در صنعت رمزارزی نیست، در نتیجه شرکت‌های کوچک به حاشیه رانده شده و بازار انحصاری ایجاد خواهد شد که در آن از میان ۱۰۰ صرافی محلی، تنها چهار صرافی بزرگ قادر به برآورده ساختن الزامات قانون‌گذاری هستند.

توقف فعالیت صرافی اوکی‌اکس

صرافی اوکی‌اکس(OKEx) روز سه‌شنبه رسماً اعلام کرد شاخه‌ی از این صرافی که در کره‌ی جنوبی فعالیت دارد را متوقف خواهد کرد. کاربرانی این صرافی تا روز هفتم آوریل فرصت دارند دارایی‌های خودشان را از کیف‌پول اوکی‌اکس خارج کنند.

توقف فعالیت این صرافی به دلیل انتشار قانون جدیدی است که از روز بیست و پنجم مارس لازم‌الاجراء خواهد بود. بر اساس قانون گزارش‌دهی و استفاده از تراکنش‌های مالی خاص(Act on Reporting and Use of Specific Financial Transactions) اوپراتورهای ارائه‌ی خدمات رمزارزها باید اطلاعات کاربران خود را به واحد اطلاعات مالی کره(Financial Intelligence Unit) ارائه دهند که زیر نظر کمیسیون خدمات مالی کره(Financial Services Commission) فعالیت می‌کند.

در حالی به زمان اجرای قانون جدید کره نزدیک می‌شویم که این قانون بدون در نظر گرفتن تبعات احتمالی ارائه شده است. مقامات عالی رتبه‌ی کره‌ی جنوبی پیشنهاد توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی رمزنگاری و یا منطقه‌ای برای انجام آزمایشات مرتبط با این صنعت را ارائه کرده‌ بودند.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =