گلدمن ساکس برای عرضه محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین آماده می‌شود

طبق اظهارنظر یکی از مدیران اجرایی جدید گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در گفتگو با CNBC، این بانک از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، ارزهای دیجیتال را در دسترس سرمایه‌گذاران قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت کوین و برخی از آلت کوین‌ها به‌زودی در دسترس مشتریان گلدمن ساکس قرار خواهند گرفت.

ماری ریچ (Mary Rich) رئیس جهانی دارایی‌های دیجیتال بخش مدیریت ثروت خصوصی بانک گلدمن ساکس، در مصاحبه‌ای با CNBC که در روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) منتشر شد، تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های این بانک برای ارائه ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران را تأیید کرد.

ماری ریچ: دسترسی به ارزهای دیجیتال به‌زودی ممکن خواهد شد

این اقدام، گلدمن ساکس را به دومین وام‌دهنده بزرگ جهان تبدیل می‌کند که درهای دنیای ارزهای دیجیتال را به روی مشتریان خود باز می‌کند. این در حالی است که چند هفته قبل، بانک مورگان استنلی حرکت پیشگامانه‌ای را در راستای ارائه ارزهای دیجیتال به مشتریان خود آغاز کرده بود.

ماری ریچ در گفتگو با CNBC اظهار داشت:

ما در حال همکاری نزدیک با تیم‌های مختلف شرکت هستیم تا راه‌های ارائه دسترسی هوشمندانه و مناسب به اکوسیستم را برای مشتریان ثروت خصوصی (ارزهای دیجیتال) بررسی کنیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این خدمت را در آینده نزدیک ارائه خواهیم داد.

مورگان استنلی در ماه آوریل و گلدمن ساکس در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ عرضه ارزهای دیجیتال را آغاز خواهند کرد. هر دو بانک این توانایی را دارند که از طریق مشارکت در صندوق‌های متمرکز بر ارزهای دیجیتال، سرمایه‌های جدید زیادی را به اکوسیستم بیت کوین وارد کنند.

ریچ در ادامه، تقاضای مشتریان را به‌عنوان یکی از محرک‌های اصلی این تصمیم گلدمن ساکس معرفی کرد. او افزود:

بسیاری از مشتریان ما، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان راهکاری در برابر تورم در نظر می‌گیرند و حجم عظیم تقاضای آنها در سال گذشته، قطعاً نقش مهمی در این تصمیم داشته است.

ریچ در ادامه تصریح کرد:

همچنین بسیاری از مشتریان بر این باورند که ما به‌نوعی در آستانه طلوع نسل جدید اینترنت هستیم. آنها به‌دنبال راه‌هایی برای شرکت در این فضا هستند.

مانند بسیاری از بانک‌های بزرگ، گلدمن ساکس نیز در سال جاری موضع بدبینانه خود را نسبت به بیت کوین تغییر داده و آن را به‌عنوان یک پدیده نوظهور پذیرفته است. این درحالی است که بسیاری از بانک‌های مرکزی همچون فدرال رزرو ایالات متحده، همچنان از موضع بدبینی و انتقاد به این دارایی دیجیتال نگاه می‌کنند.

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، هم‌بنیان‌گذار مؤسسه مورگان کریک دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که «در نهایت همه (بانک‌ها) مجبور خواهند شد خدمات بیت کوین را به همه مردم ارائه دهند.»

قیمت بیت کوین بعد از سقوط اخیر به‌شدت افزایش یافت

در روز‌های اخیر، قیمت بیت کوین به این خبر واکنش نشان داد و پس از سقوط ناگهانی بیش از ۲۰۰۰ دلاری در روز چهارشنبه، دوباره از مرز ۵۸٬۰۰۰ دلار عبور کرد.

 

ریزش ناگهانی و صعود دوباره قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه ۱۱ فروردین؛ منبع: tradingview

تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که مسأله کمبود شتاب حرکت (مومنتوم) بیت کوین، چندان هم مایه نگرانی نیست؛ زیرا بیت کوین ضمن برخوداری از عوامل بنیادی (فاندامنتال) قدرتمند، نیازمند آن است که پیش از حرکت به‌سوی سقف تاریخی خود، موقعیت‌های اهرمی متزلزل موجود در بازار را سروسامان دهد.

طبق نظر اغلب تحلیلگران، نقاط ۶۸٬۰۰۰ دلار و ۷۳،۰۰۰ دلار، قیمت‌های موردانتظار در حرکت بعدی بیت کوین خواهند بود.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  −    =  59