تداوم افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه) ۱۰ ‌هزار و ۸۸۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برپایه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۲۵۶ واحد کاهش به ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۱۸ واحد افت به ۲۸۴ هزار و ۷۸۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول هشت‌هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰ هزار و ۸۴۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۱۴ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۱۰۴ واحد، صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۸۴ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۸۱ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۳۷ واحد، داروسازی امین (دامین) با ۲۷ واحد، بین المللی محصولات پارس (شپارس) با ۱۸ واحد، صنعتی بهشهر (غبشهر) با ۱۶ واحد، لبنیات پاک (غپاک) با ۱۴ واحد و لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با ۱۳ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۵۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۵۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۴۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۱۷ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۵۴۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۷۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۲۸ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۳۶۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، زامیاد (خزامیا)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، معدنی دماوند (کدما)، تامین سرمایه امین (امین) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۳۳ میلیون و ۳۲۹ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود هشت واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۲۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۵۶۸ میلیون و ۹۸۰ هزار برگه سهم به ارزش ۱۳۵ هزار و ۷۸۳  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص فرا بورس داشتند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  5  =