مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی ۶ ماه تمدید شد

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری:

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری از موافقت تمدید مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی به مدت ۶ ماه (تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰) با هدف مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «محمد نهاوندیان» اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد ملی کرونا، مهلت‌های تعیین شده در قانون تسهیل تسویه بدهی تا آخر سال ۱۳۹۹ پایان می‌یافت.  

وی تاکید کرد: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، موضوع در دستور کار کارگروه آثار اقتصادی مقابله با کرونا قرار گرفت و در جلسه هفته قبل کارگروه، پس از بررسی و با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، تاکید شد این تمدید به‌منظور پشتیبانی از واحدهای تولیدی و تحقق شعار سال انجام شود. 

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری افزود: بنابراین موضوع در جلسه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و با موافقت اعضا، تاریخ‌های تعیین شده در مصوبه قبلی ستاد به مدت ۶ ماه تمدید شد تا واحدهای تولیدی با شرایط مطلوب‌تری نسبت به تسویه بدهی اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس قانون مذکور، اشخاص حقیقی با تسهیلات زیر ۵۰۰ میلیون تومان و بنگاه‌های اقتصادی حقوقی با تسهیلات زیر ۲ میلیارد تومان در رشته فعالیت‌های تولیدی شامل کشاورزی، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز مشمول این قانون هستند، همچنین جریمه تأخیر این تولیدکنندگان بخشوده شده و بدهی آنان بر اساس نرخ قرارداد اولیه و به صورت ساده (و نه مرکّب) محاسبه می‌شود. 

نهاوندیان ادامه‌داد: تولیدکنندگانی مشمول تسهیلات این قانون هستند که بخواهند بدهی غیرجاری خود را به صورت نقدی تسویه کنند، دولت و ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت برای پشتیبانی از تولید و تسهیل تسویه بدهی، نسبت به تمدید مهلت‌های تعیین شده در این قانون اقدام کند. 

وی در خاتمه گفت: بر اساس مصوبه‌های ستاد اقتصادی دولت که به دستگاه‌ها ابلاغ شده، رفع موانع تولید و پشتیبانی از این بخش در دستور کار ستاد قرار گرفته و همه پیشنهادهای دستگاه‌ها و بخش خصوصی و تعاونی، در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از تولید برای تصویب در هیات دولت و شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال جمع بندی نهایی است و اطلاع رسانی خواهد شد.

 امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =