اعلام آمادگی کانون صرافان برای بکارگیری رمزارزهای داخلی در واردات

با توجه به اینکه پیش از این بانک مرکزی ضوابط استفاده از رمزارزهای داخلی برای واردات کالا را تصویب کرد، کانون صرافان آمادگی خود در خصوص بهره گیری از شبکه گسترده صرافان در استفاده از رمز ارزهای داخلی جهت واردات کالا را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چندی پیش بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت را تنها جهت انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات تصویب کرد.

بدین منظور، از این به بعد صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور را انجام دهند.

در این زمینه، کانون صرافان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در شرایط حساس کنونی و محدودیت‌های تحمیل شده در نقل و انتقالات بین المللی، تصمیم مجموعه حاکمیت و به تبع آن بانک مرکزی در خصوص استفاده از پتانسیل رمزارزها در مراودات بین المللی، ابلاغ آن – هرچند دیر- نویدبخش تسهیل در مراودات مالی در آینده نه چندان دور خواهد بود.

در ادامه اطلاعیه این کانون آمده است: کانون صرافان ضمن استقبال از این تصمیم اعلام می‌کند که با استفاده از شبکه گسترده صرافان مجاز و کارگزاران خود، آمادگی کامل دارد تا ضمن همکاری با تمام نهادهای مرتبط در این حوزه اعم از وزارت صمت، بانک مرکزی، فعالین حوزه استخراج و خرید و فروش، اقدام به ارائه زیرساخت آماده (قسمت رمزارز) اپلیکیشن کانون صرافان و یا حمایت از زیرساخت‌های موجود کند.

 

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  38