لزوم تجدید نظر بانک های مرکزی در سیاست های پولی خود

مدیرعامل پی پال گفت:

دن شولمن، مدیرعامل غول پرداخت آنلاین PayPal می گوید ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی را مجبور خواهند کرد تا در سیاست های پولی خود تجدید نظر کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به گفته دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی پال (PayPal) غول پرداخت آنلاین، ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی را مجبور خواهد کرد تا در سیاست پولی خود تجدید نظر کنند.

از نظر شولمن طی ۱۰ سال آینده افت چشمگیر استفاده از پول نقد در جوامع مختلف را شاهد خوهیم بود، چرا که تمام روش‌های پرداخت از طریق موبایل و دیگر گجت‌های همراه انجام خواهند گرفت و همین امر تجدید نظر بانک های مرکزی در سیاست های پولی را به دنبال خواهد داشت.

شولمن پیش‌بینی کرده است که طی ۵ تا ۱۰ سال آینده تغییرات به مراتب بیشتری را نسبت به یک یا دو دهه قبل در نظام مالی جهانی شاهد خواهیم بود. وی در مصاحبه‌ای که با مجله تایمز داشته، گفته است:

کارت‌های اعتباری به عنوان یک راهکار پرداخت از دور خارج خواهند شد، و در آن زمان شما از تلفن همراه خودتان استفاده خواهید کرد، چرا که یک موبایل ارزش بسیار بیشتری را نسبت به کارت اعتباری برای شما ایجاد خواهد کرد. زمانی که تمام این اتفاقات رخ دهند، آنگاه بانک‌های مرکزی نیز مجبور خواهند شد در سیاست‌های پولی خود تجدید نظر کنند. چرا که شما قادر نخواهید بود پول کاغذی بیشتری را وارد چرخه کنید، چون مردم از آنها استفاده نخواهند کرد.

این اظهار نظر شولمن در حالی مطرح می‌شود که شرکت پی پال با سرعت هر چه تمام‌تر در حال ورود به حوزه ارز دیجیتال است. این شرکت به تازگی امکان پرداخت با بیت کوین (BTC) و دیگر رمزارزها را برای کاربران اپلیکیشن پرداخت همتا به همتای ونمو (Venmo) فراهم کرده است. ماه گذشته نیز این غول پرداخت به کاربران آمریکایی خود اجازه داده بود تا پرداخت‌هایشان را با رمزارز انجام دهند، چرا که انتظار داشته این رویکرد استفاده از رمزارزها را به شکل گسترده‌ای افزایش دهد.

تقاضا برای رمزارزها چند برابر انتظارات ما افزایش یافته است. هیجان زیادی در این بازار وجود دارد.

شولمن این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که اعداد و ارقامی را برای حمایت از گفته‌های خود ارائه نداده است.

وی در ادامه گفته است: شما روی گوشی خود ۵۰ اپلیکیشن نصب نخواهید کرد، چرا که نمی‌توانید ۵۰ نام کاربری و رمز عبور را حفظ کنید؛ شما دوست نخواهید داشت اطلاعات مالی خود را در تک تک آنها وارد کنید؛ شما رابط کاربری تمام آنها را حفظ نخواهید شد.

بنابر گزارش‌ها، پی پال همچنین در نظر دارد تا به یک سوپر اپلیکیشن (Superapp) یا چیزی شبیه به علی پی (AliPay) تبدیل شود و این امکان را داشته باشد تا با چندین روش پرداخت همگام شود. پی پال در نظر دارد تا تعداد کاربران خود را تا سال ۲۰۲۵ تا دو برابر افزایش دهد.

 

منبع: xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  28