اعطای بیش از ۵ هزار میلیارد تسهیلات بانکی به دانش‌بنیان‌ها

رئیس صندوق نوآوری خبر داد:

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون بیش از 5 هزار میلیاردتومان تسهیلات به شرکت های دانش‌بنیان از طریق شبکه بانکی کشور اعطا شده است که نقش بانک آینده در این حمایت‌ها پررنگ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در دیدار با مدیرعامل و تعدادی از مدیران بانک آینده، تعاملات شبکه بانکی کشور با حوزه دانش‌بنیان را منسجم‌تر و رو به رشد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زیست‌بوم نوآوری در کشور شکل گرفته که در کنار شکل‌گیری آن، نظام تامین مالی نوآوری نیز تشکیل شده است. صندوق نوآوری به عنوان متولی این قسمت تلاش کرده اجزای نظام تامین مالی نوآوری را به وجود بیاورد. بر این اساس شبکه بانکی کشور را برای شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ که قابلیت تعامل با بانک‌ها را داشتند، فعال کردیم تا از این ظرفیت نیز برای ارائه تسهیلات و خدمات مالی به این حوزه بهره ببریم که خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی هم از سوی آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ۸ بانک کشور در این حوزه وارد تعامل شده و با واسطه‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کردند و حتی تعدادی از این بانک‌ها دفاتر حمایت از نوآوری خود را در ساختمان صندوق دایر کرده و تعاملات خود با اکوسیستم نوآوری کشور را از این طریق گسترش دادند.

وحدت در مورد افزایش سطح تعاملات نظام بانکی کشور در حوزه دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: بانک‌ها به دلیل کاهش معوقات شرکت‌های این حوزه به زیر یک درصد، به تامین مالی حوزه دانش‌بنیان بیش از پیش علاقه‌مند شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =