سهامداران کد شهاب خود را در سامانه های بانکی ثبت کنند

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار:

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌کرد: همه سهامدران حقیقی و حقوقی باید کد شهاب حساب را در سیستم بانکی خود ثبت کنند تا پرداخت سود، اصل سررسید اوراق و غیره با اختلال مواجه نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با وجود ابلاغ بانک مرکزی به همه بانک‌ها بابت ثبت الزامی کد شهاب در همه تراکنش‌های بانکی  «پایا و ساتنا»، درج نکردن کد مذکور در برخی از بانک‌ها، پرداخت‌های این شرکت را برای توزیع سود و اصل سررسید اوراق با اختلال روبه‌رو کرده و به همین منظور همه سهامداران و ناشران باید کد شهاب خود را در حساب‌های بانکی ثبت کنند.

چندی پیش بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: همه تراکنش‌های بانکی فاقد «کد شهاب» در سامانه‌های پایا وساتنا برگشت می‌خورند، بنابراین افراد حقیقی یا حقوقی که کد ملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این بانک طی چند سال اخیر در تلاش بوده است هویت صاحبان تراکنش‌های بانکی با قاطعیت هرچه بیشتر شفاف شود و در همین راستا نیز نسبت به راه‌اندازی از «سامانه نهاب» با همکاری سازمان‌هایی از جمله «ثبت احوال کشور»، «ثبت شرکت‌ها»، «وزارت کشور»  و سایر نهادهای ذی‌ربط اقدام کرده است.

بر این اساس و به منظور عمل به تکلیف قانونی، همه تراکنش‌های فاقد «کد شهاب» در «ساتنا» برگشت می‌خورند.

کد شهاب همان کد ملی برای اشخاص «حقیقی» و «شناسه ملی» برای اشخاص حقوقی است.

در صورتی که افراد حقیقی یا حقوقی که کد ملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  22  =