معرفی گوشی سامسونگ مدل s21

گوشی S21 به عنوان یکی از سه‌گانه‌های جدید سامسونگ از مشخصات قابل توجهی برخوردار است که فقط مخاطبان خاص خود را مجذوب می‌کند. طراحیِ جذابش را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایش معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چند وقتی است که از معرفی جدیدترین سری کهکشانی‌های سامسونگ در سریِ S آن گذشته است و گوشی S21 هم مانند دو مدل دیگر S21+ و S21 اولترا مخاطبان خاص خودش را پیدا کرده است. طبیعتاً گلکسی S21 بسته به نیاز، میزان بودجۀ معین‌شده و سبک زندگیِ افراد مشخصی طراحی و تولید شده است و هرکدام در نوع خود پرچم‌دار این سری هستند.

تغییراتی اصلی در این سری از گوشی‌های سامسونگ به چشم می‌خورند. این تغییرات شامل طراحی، نوع تراشه و نبود شارژر هستند. در این طراحی جدید گویی گوشی گلکسی S21 از دو بخش تشکیل شده؛ یکی برآمدگیِ زمینه‌ایِ دوربین‌ها است که به فریم فلزی دور گوشی منتهی شده و دیگری قسمت باقیماندۀ گوشی است. می‌توان گفت که گوشی S21 با نمایشگر 6.2 اینچیِ خود، کوچک‌ترین تلفن هوشمند این سری به شمار می‌رود. اما بیایید ببینیم که این فلفل ریز بعد از شکستن آیا به تیزی دیگر رقبایش هست یا نه؟

بررسی گوشی S21 سامسونگ

ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی در گلکسی S21 می‌توان مشاهده کرد اما به طور دقیق‌تر در این بخش خواهیم گفت که چه چیزی در ساخت این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین تغییر کرده و چه مشخصاتی همچنان ثابت مانده‌اند. ما را در این بررسی تخصصی همراهی کنید.

در زیر لیستی از آن چه قرار است برای شما بگوییم تهیه کرده‌ایم تا به راحتی آن را مطالعه کنید و مطلب مورد نظر خود را بیابید.

•    طراحی گوشی S21 سامسونگ
•    نگاهی بر صفحه‌نمایش گوشی S21 سامسونگ
•    بررسی دوربین گوشی S21 سامسونگ
•    مشخصات داخلی و عملکرد گوشی S21
•    عمر باتری گوشی S21

طراحی گوشی S21 سامسونگ

از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی گلکسی S21 می‌توان به چند مورد زیر اشاره‌ای داشت:

•    جدیدترین طراحیِ برجستۀ دوربین‌ها با نام «برش کنتور(Contour Cut)»
•    قاب پشتی پلاستیکی به همراه روکشی مات
•    وجود احساس برتری با به دست گرفتن آن-اما نه به اندازۀ گران‌ترین گوشیِ این رده

همان‌طور که گفتیم طراحی گوشی گلکسی S21، یکی از جاهایی است که سامسونگ بارزترین تغییرات را نسبت به گلکسیS20  (که ما عنوان بهترین گوشی هوشمند 2020 را برای آن انتخاب کردیم) ایجاد کرده است. در طراحی گوشی S21 می‌توان به تغییراتی اساسی چون تغییراتی در نوع مواد استفاده شده، رنگ‌ها و ظاهر کلی دستگاه اشاره کرد.

در گوشی گلکسی S21 یک نمایشگر 6.2 اینچی Full HD+ AMOLED وجود دارد که در قسمت نمایشگر به بیشتر آن خواهیم پرداخت. این تلفن کوچک‌ترین عضو خانوادۀ گلکسیS21 است و گرچه ممکن است به اندازه آیفون 12 مینی شیک و جمع‌ و جور نباشد، اما کسانی که دستان کوچک‌تری دارند یا کسانی که بیشتر، تلفن همراهی کوچک را می‌پسندند، نباید در استفاده از آن مشکل زیادی داشته باشند.

نکته: اگر گوشی موبایلی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را می‌خواهید، می‌توانید از دو مدل دیگر این سری به ترتیب گوشی گلکسی S21 پلاس و یا گلکسی S21 اولترا را انتخاب کنید. طبیعی است که دو مدل قیمت بیشتری را خواهند داشت.

نکتۀ 2: صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌تواند معایبی را برای شما داشته باشد. از این معایب می‌توان به وزن بیشتر و حمل سخت‌تر اشاره کرد. هر دوی این موارد می‌توانند سلامت فیزیکی گوشی S21 شما را به‌خطر بیاندازند و با شکستگی اسکرین یا دیگر بخش‌های آن مواجه کنند.

نگاهی بر صفحه‌نمایش گوشی S21 سامسونگ

از مهم‌ترین ویژگی‌های صفحه‌نمایش گلکسی S21 می‌توان به موارد ذیل اشاره‌ کرد:
•    سامسونگ رزولوشن نمایشگر این گوشی را به Full HD+ کاهش داده است
•    وجود نرخ به‌روزرسانی فوق‌العادۀ 120 هرتز، به همراه روشنایی عالی
•    سخت بودن تشخیص اینکه به QHD تغییر کرده است اما هنوز برای برخی از ریزبینان ناامیدکننده است

کاهش کیفیت در صفحه‌نمایش شاید بحث‌برانگیزترین تغییری باشد که سامسونگ در گلکسی S21 ایجاد کرده است. با این تغییر در گوشی S21 و کاهش کیفیت آن به یک صفحه‌نمایش با وضوح پایین Full-HD+ راه برای این باز شده است تا کاربران به سمت استفاده از صفحه‌نمایشQuad HD موجود در گلکسیS20  تمایل پیدا کنند.  

سامسونگ این کار را برای کمک به پایین نگه‌داشتن قیمت گوشی جدید انجام داده است و مگر اینکه شما از یک تلفن با وضوح QHD استفاده کرده باشید، ما اعتقاد نداریم که بتوانید به راحتی تفاوت موجود را تشخیص دهید. با بررسی‌ها متوجه شدیم که همه فیلم‌هایی که درگوشی گلکسی S21  مشاهده کردیم در این پنل Full HD+ با کیفیت مناسبی پخش می‌شوند.

با این وجود، سخت است اگر تا به حال از گوشی S20 استفاده می‌کردید، به‌خاطر این ویژگی گوشی گلکسی S21 شگفت‌زده شوید.

بررسی دوربین گوشی S21 سامسونگ

بررسی دوربین گوشی گلکسی S21 ما را به این چند نکته هدایت می‌کند:

•    همان تکنولوژی دوربینی که در S20 موجود بود، در گلکسی S21 نیز وجود دارد
•    بهبود نرم‌افزاری و وجود حالت‌های جدید عکس‌برداری مانند Single Take و غیره
•    دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی که ما را حیرت‌زده نمی‌کند اما با این‌وجود، به خوبی کار می‌کند

سخت افزار دوربین گلکسی S21 نسبت به گوشی‌های سال گذشته تغییری نکرده است. این تغییر در مقایسه با ارتقای عظیم سنسور سامسونگ که در  بین نسل‌های گلکسی S10 و S20 اتفاق افتاد، انجام شده است. امسال همه‌چیز در مورد ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی گلکسی S21 است و اینکه سامسونگ راهی برای کاهش ماژول‌های دوربین پیدا کند.

امسال در گوشی گلکسی S21 شاهد همان چینش صفی‌شکل لنزهای سه‌گانه در پشت گوشی هستیم: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال هایبریدیِ 3 برابر. همانطور که در گلکسیS20  دیدیم، هر سه دوربین قادر به گرفتن عکس‌های عالی هستند و گلکسیS21 شاهد این هستیم که برخی از نسخه‌های نرم‌افزاری برای بهبود بیشتر امور ارتقا یافته‌اند.

مشخصات داخلی و عملکرد گوشی S21

از جمله اصلی‌ترین نکات عملکردی شاخص گوشی گلکسی S21 به موارد زیر توجه کنید:

•    استفاده از تراشۀ Snapdragon 888 برای ایالات متحده و تراشۀ Exynos 2100  برای نقاط دیگر جهان
•    Exynos پیشرفت بزرگی برای چیپ‌ست‌های سامسونگ به شمار می‌رود
•    نبود اسلات حافظه میکرو-اس‌دی؛ ارائه فقط در دو مدل 128 یا 256 گیگابایتی

گوشی‌ گلکسی S21 جزء اولین دستگاه‌هایی هستند که از جدیدترین نسل چیپ‌ست‌ها استفاده می‌کنند. با بررسی و آزمایش نسخه Exynos 2100 در گوشی گلکسی S21 به نتایج قابل قبولی برخوردیم.  به نظر می‌رسد که پیشرفت بزرگی نسبت به نسل‌های گذشته در این چیپ‌ست‌های سامسونگ وجود داشته باشد.  در گوشی گلکسیS21 هر دو تراشه با رم 8 گیگابایتی قرار داده می‌شوند. اما اگر به بیش از این مقدار نیاز دارید، می‌توانید گلکسیS21 اولترا را انتخاب کنید که دارای دو نوع 12 یا 16 گیگابایت است.

عمر باتری گوشی S21

در گلکسی S21 یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند یک روز را دوام بیاورد. اما بایستی بدانید که این گوشی در جعبۀ خود چیزی به نام شارژر ندارد و مجبورید که جداگانه اقدام به تهیۀ آن کنید و یا در صورتی که قبلاً شارژری داشتید و از نظر مشخصات، با این گوشی هم‌خوانی دارد، از آن استفاده کنید. شارژ مجدد گوشی گلکسی S21 با استفاده از فناوری شارژ سریع 25 واتی این شرکت از طریق پورتUSB-C، کاملاً آسان است. گلکسی S21 همچنین دارای قابلیت شارژ بی‌سیم Qi است که به خوبی کار می‌کند.

همان‌طور که دیدیم گوشی S21 به عنوان یکی از سه‌گانه‌های جدید سامسونگ از مشخصات قابل توجهی برخوردار است که فقط مخاطبان خاص خود را مجذوب می‌کند. طراحیِ جذابش را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایش معرفی کرد. در صورتی که تمایلی برای خرید این گوشی و یا مقایسۀ آن با دیگر مدل‌های سه‌گانه S21، S21+ و S21 اولترا را دارید می‌توانید به فروشگاه موبایل‌کمک مراجعه کنید. در فروشگاه موبایل‌کمک شما با خرید محصولات مختلف، تضمین ریجستری را به همراه تضمین 7 روزۀ بازگشت کالا در اختیار خود دارید. تمامیِ محصولات موجود در موبایل‌کمک اصل بوده و همچنین قابلیت این را دارید تا به‌صورت پست پیشتاز، سفارش خود را هرچه سریع‌تر دریافت کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =