کاربران این سوپر اپ به ۴۱ میلیون نفر رسید/ رشد ۷۲۷درصدی خدمات اسنپ فین تک

مروری بر گزارش گروه اسنپ در سال 99؛

اسنپ برای دومین سال متوالی به مرور اتفاقات سال قبل و ارزیابی خود پرداخته است.اسنپ در سالی که گذشت توانست بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر جدید جذب کند تا جمع کل کاربران این سوپر اپ به ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد.استفاده از خدمات اسنپ فین‌تک همانند خرید شارژ و بسته اینترنت طی سال گذشته ۷۲۷ درصد رشد داشته است. همچنین اسنپ تریپ و اسنپ مارکت به ترتیب رشد ۱۶۹ و ۱۰۳ درصدی را در سال ۹۹ تجربه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بسیاری از کسب‌وکارها همواره با شروع سال جدید دست به ارزیابی خود زده و گزارش عملکردشان از سالی که گذشت را منتشر می‌کنند. اسنپ نیز برای دومین سال متوالی به مرور اتفاقات سال قبل و ارزیابی خود پرداخته است. سالی که با شیوع کرونا و رشد بی‌سابقه دلار، پر از چالش‌های عجیب برای کسب‌وکارهای مختلف بود.

امروز اسنپ دیگر فقط یک تاکسی اینترنتی نیست و این سوپر اپلیکیشن، سبد متنوعی از خدمات و سرویس‌ها را در اختیار بیش از ۴۰ میلیون کاربر خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت، شارژ سیم‌کارت، ارسال بار، خرید بلیت، رزرو اقامتگاه و مشاوره پزشکی اشاره کرد.

خانواده ۴ هزار نفری اسنپ طی سال ۹۹ با ارائه خدمات در ۱۳ سرویس مختلف که ۴ سرویس آن متولد همین سال هستند، تلاش کردند تا زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسان‌تر کنند. از همین روی اسنپ در سالی که گذشت توانست بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر جدید جذب کند تا جمع کل کاربران این سوپر اپ به ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد.

رشد ۳۰ درصدی کاربران اسنپ در یک سال، تنها آمار قابل توجه این پلتفرم نیست. استفاده از خدمات اسنپ فین‌تک همانند خرید شارژ و بسته اینترنت طی سال گذشته ۷۲۷ درصد رشد داشته است. همچنین اسنپ تریپ و اسنپ مارکت به ترتیب رشد ۱۶۹ و ۱۰۳ درصدی را در سال ۹۹ تجربه کرده‌اند.

انجام ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار سفر، ۱۹۹ هزار سفر باکس، بایک و وانت، بیش از ۱۹۱ هزار سفارش از سرویس‌های اسنپ‌فود و ۳ هزار و ۴۷۵ مشاوره در یک روز از جمله رکوردهای خانواده اسنپ است که در بهمن و اسفندماه ۹۹ ثبت شده‌اند.

ترین‌های سال ۹۹

کاربران سوپر اپ اسنپ در سالی که گذشت، بیش از ۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون بار به این اپلیکیشن سر زده‌اند و ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار بار در روز آن را باز کرده‌اند. یعنی از هر ۱۰ کاربر، حداقل ۲ کاربر اپ اسنپ را هر روز باز کرده‌اند.

بخش امتیاز اسنپ کلاب، محبوب‌ترین بخش این سوپر اپ بوده که کاربران بیش از ۳۹ میلیون بار به سراغ آن رفته‌اند.

بیمه، گیشه و خدمات خودرو جدیدترین سرویس‌هایی هستند که طی سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند. پزشک و مشاوره، سرمایه‌گذاری، اسباب‌کشی و فروشگاه نیز تازه‌های سال ۹۹ به حساب می‌آیند.

در کمپین «اسنپ‌باز» کاربران این پلتفرم می‌توانند شانس خود را برای بردن جوایز هیجان‌انگیز و متنوع اسنپ امتحان کنند که استقبال از این کمپین باعث شده تا جذاب‌ترین بنر سال گذشته باشد.

درخواست خودرو، هم‌چنان محبوب‌ترین

درخواست خودرو اولین سرویس اسنپ برای کاربرانش بود که هم‌چنان پس از ۶ سال محبوب‌ترین سرویس است. در سالی که گذشت هر سفر با اسنپ به طور میانگین ۱۶ دقیقه طول کشیده و ۹.۳۵ کیلومتر برای انجام آن‌ها طی شده است.

ارائه تسهیلات مقابله با کرونا

اسنپ با راه‌اندازی باشگاه رانندگان خود تلاش می‌کند نیازهای کاربران راننده را در زمینه‌های خودرویی، درمانی و رفاهی شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آن‌ها فراهم آورد.
با شیوع ویروس کرونا، دسته جدیدی نیز تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا به خدمات این باشگاه اضافه شد که طبق آن بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در تهران، شیراز، کرج، مشهد و قم ضد عفونی شدند؛ جداکننده داخل خودرو به بیش از ۱۵۰ هزار راننده تحویل داده شد و بالغ بر ۵۰ هزار پکیج ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و کد تخفیف اسنپ‌دکتر و اسنپ‌فود بین رانندگان توزیع شد.

جابه‌جایی و ارسال سریع با اسنپ‌باکس

اسنپ‌باکس از دیگر سرویس‌های سوپر اپ اسنپ است که وظیفه برآورده ساختن نیازمندی‌های حمل و نقل کاربران را بر عهده دارد. اسنپ‌باکس سرویسی است که بسته‌های کاربر را به مقصد می‌رساند و از سوی دیگر اسنپ‌بایک نیز تاکسی موتوری اسنپ است؛ همچنین سرویس درخواست وانت در سالی که گذشت وظیفه جابه جایی بارهای کاربران را برعهده داشت.

تعداد کل سفرهای باکس و بایک در یک سال گذشته به ۳۵ میلیون و ۷۴۹ هزار سفر می‌رسد که ۸۹ درصد آن مربوط به سرویس باکس است. مردم تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج بیشترین درخواست استفاده از اسنپ‌باکس را ثبت کرده‌اند.

در سال گذشته مردم بیش از همیشه به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند و همین باعث شد درخواست‌های باکس در همه شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم افت قابل ملاحظه‌ای نداشت. از همین روی سرویس اسنپ باکس در سال ۹۹ رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده است اما در همین مدت شاهد افت ۶ درصدی استفاده از سرویس اسنپ بایک هستیم که احتمالا بی ارتباط با شیوع کرونا و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی نیست.

طبق گزارش اسنپ در حال حاضر تعداد راننده‌های ثبت‌نامی در این دو سرویس ۱۶۵هزار نفر است که معادل ۸ درصد از موتورهای موجود در تهران است.

آمارهای جالب از اسنپ فین‌تک

سرویس‌های اعتباری، بیمه، شارژ سیم‌کارت، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری، بخش مالی و سرمایه‌گذاری اسنپ را تشکیل می‌دهند که تحت عنوان اسنپ فین‌تک به کاربران این سوپر اپ سرویس می‌دهد.

سرویس اعتباری اسنپ در حال حاضر برای تعدادی از کاربران برگزیده این پلتفرم فعال است که در ابتدای هر ماه اعتباری را به کاربرانش اختصاص داده تا از آن برای پرداخت هزینه سرویس درخواست خودرو و هزینه سفر استفاده و در پایان ماه صورت‌حساب خود را تسویه کنند. به زودی این سرویس برای خدمات غذا، سوپر مارکت و … فعال خواهد شد.

براساس گزارش اسنپ تا کنون ۲۵ هزار و ۸۷۵ نفر در سرویس اعتباری آن ثبت نام کرده‌اند و هزینه بیش از ۴۶۸ هزار سفر که مسافتی معادل ۶۲۱ بار سفر از تهران به پاریس است، با این سرویس پرداخت شده است. خانم ۱۸ ساله از شیراز و آقای ۸۸ ساله از قزوین، جوان‌ترین و مسن‌ترین کاربرانی هستند که از سرویس اعتباری اسنپ استفاده کرده‌اند.

۷۵ درصد از کاربرانی که این سرویس را فعال کرده‌اند، هزینه سفر خود را با سرویس اعتباری پرداخت کرده‌اند. ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه گران‌ترین سفری است که به صورت اعتباری توسط خانمی از تهران پرداخت شده و هزینه ارزان‌ترین سفر انجام شده با استفاده از این سرویس نیز ۴۵۰۰ تومان است.

سرویس بیمه اسنپ یکی از جدیدترین سرویس‌های این پلتفرم است که به صورت آزمایشی فقط برای رانندگان اسنپ شروع به کار کرده است که تعداد ۴ هزار و ۲۶۱ راننده در ۲ ماه پایانی سال ۹۹، بیمه شخص ثالث خود را از این سرویس خریداری کرده‌اند و آن‌ها به طور میانگین از ۵۰ درصد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث برخوردارند.

هیوندا ولستر، گران‌ترین ماشین بیمه شده با این سرویس است که بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچین فولکس واگن ۲۹ ساله، قدیمی‌ترین ماشین بیمه شده است.

اسنپ دیگر صرفا یک اپلیکیشن برای درخواست تاکسی اینترنتی نیست و این شرکت طی سال گذشته جهت معرفی سرویس‌های مختلف سوپر اپ خود تلاش‌های زیادی کرد که یکی از آن‌ها اجرای کمپین «اسنپ جوابه» بود و در ۸ شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز قم و کرج اجرا شد.

رشد سرویس‌های مختلف، ثبت رکوردهای جدید در سفارش‌های روزانه نسبت به سال گذشته و افزایش استفاده هم‌زمان کاربران از سرویس‌های مختلف از جمله دستاوردهای این پویش بود.

این شرکت همچنین در سال ۹۹ کمپین مشترکی را با نماوا پیاده کرد که هدف آن افزایش آگاهی کاربرانش از سرویس اسنپ‌کلاب و افزایش کاربران نماوا بود که در نهایت منجر به افزایش فروش اشتراک نماوا شد.

گزارش کامل گروه اسنپ از این لینک قابل دانلود است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  39  =  45