تسهیل پرداخت های بین مرزی چین از طریق یوان دیجیتال

رئیس سابق بانک مرکزی چین تأکید کرد راه‌اندازی یوان دیجیتال استفاده از این ارز را در پرداخت‌های بین مرزی تسهیل می‌کند ولی هرگز جایگزین دلار به عنوان ارز برتر پرداخت بین المللی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از بلومبرگ، ژیائوچان ژو، رئیس سابق بانک مرکزی چین گفت کشورش هرگز قصد نداشته با ایجاد یک یوان دیجیتال، موقعیت دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره بین المللی به چالش بکشد.

ژو گفت راه‌اندازی یوان دیجیتال استفاده از این ارز را در پرداخت‌های بین مرزی تسهیل می‌کند ولی چین هرگز قصد جایگزینی دلار را به عنوان ارز برتر پرداخت بین المللی نداشته‌است.

وی اضافه کرد یوان دیجیتال دقیقا ارتباطی با مفهوم بین المللی شدن ارزش ندارد. این مفهوم در واقعیت بیشتر وابسته به باز شدن سیاست‌های مالی و اصلاح سیستم مالی است تا فناوری.

همچنین سیستم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال مشترکا توسط بانک‌های تجاری، شرکت‌های مخابراتی و چندین شرکت پرداخت بزرگ دیگر ساخته شده است و قرار نیست نقشی را که این شرکت‌های پرداخت بازی می‌کنند برعهده بگیرد. ژو گفت:«ما همه در یک زمین بازی می‌کنیم».

بانک مرکزی چین احتمالاً اولین بانک مرکزی خواهد بود که یک نسخه دیجیتال از ارز خود را را منتشر می‌کند تا از روند سریع دیجیتالی شدن اقتصاد عقب نماند و کنترل آن را به دست بگیرد.

استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال در چندین شهر از جمله هنگ کنگ در حال انجام است و مذاکراتی برای توسعه این آزمایش‌ها به پرداخت‌های بین مرزی صورت گرفته است.

یوان دیجیتال بر خلاف ارزهای مجازی مثل بیت کوین مفهومی با نام بی نام و نشان بودن ندارد و ارزش آن مانند یوان فیزیکی ثابت است.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  20  =  21