نوسان ساعتی رمزارزها با توییت های مدیرعامل تسلا

رمزارزها طی دو روز گذشته تغییرات قیمتی شدیدی را تجربه کردند.توییت جدید و مبهم ایلان ماسک در روز سه‌شنبه، مدیرعامل شرکت تسلا، می‌تواند دلیل شوک به بازار و بخشی از رشد قیمت بیت‌کوین باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نظر می‌رسد توییت‌های مدیرعامل تسلا به شدت بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد و شوک‌هایی را در جهت رشد یا افت قیمت به بازار وارد می‌کند. نمونه آن را در ریزش هفته گذشته شاهد بودیم. اما در حال حاضر از ۳۴‌هزاردلار به‌عنوان سطح حمایتی مهم بیت‌کوین یاد می‌شود. سطح ۴۲ هزاردلار در حال حاضر ناحیه مقاومت عمده است و جهش قیمت به بالاتر از آن می‌تواند احتمال یک موج صعودی جدید را افزایش دهد. با این حال، طبق نظر کارشناسان اگر بیت‌کوین زیر ۳۷ هزاردلار باقی بماند، احتمال نوسانات عرضی میان ۳۰ تا ۳۵ هزاردلار در کوتاه‌مدت به‌شدت افزایش می‌یابد.

اقبال نهادهای مالی به رمزارزها

حجم کل دارایی‌های به شکل رمزارز تحت مدیریت صندوق‌های پوشش ریسک از یک میلیارددلار به بیش از دو میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ و ۸/ ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته‌است. علاوه‌بر این، به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره PricewaterhouseCoopers و انجمن مدیریت سرمایه‌گذاری جایگزین، علاقه صندوق‌های پوشش ریسک به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال افزایش است. علاوه‌بر این، گزارش Crypto Hedge Fund که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از این وجوه از مبادلات غیرمتمرکز استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که توکن‌های یونی‌سوآپ، ۱اینچ و سوشی‌سوآپ به‌عنوان پرکاربردترین دارایی‌ها در این صندوق‌ها شناخته شده‌اند. دیگر بنگاه‌های مالی بزرگ نیز در حال تعیین موضع نسبت به بازار رمزارزها هستند. سرپرست جهانی دارایی‌های دیجیتال در غول بانکی گلدمن‌ساکس (Goldman Sachs)  به‌رغم ابراز نگرانی از کلاهبرداری‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، اظهارات خوش‌بینانه‌ای نسبت به آینده این بازار مطرح کرده و از گسترش مشارکت این بانک در این حوزه خبر داد.

به گزارش کوین‌دسک، متیو مک درموت، سرپرست جهانی دارایی‌های دیجیتال در گلدمن‌ساکس در یک پرسش و پاسخ که روز جمعه در خبرنامه تحقیقاتی این شرکت منتشر شد گفت که فضای ارزهای دیجیتال به‌ویژه تا آنجا که مربوط به ذخیره‌سازی می‌شود، تنها یک کلاهبرداری بزرگ تا تأثیر گسترده منفی روی بازار فاصله داشت. مک درموت که نظرات شخصی خود و نه تیم تحقیق را بیان می‌کرد، در پاسخ به پرسشی پیرامون خطرات پیش روی صنعت ارزهای دیجیتال، اظهار کرد که «اقدامات نظارتی ناسازگار» در کشورهای مختلف جهان می‌تواند مانع توسعه بیشتر فضای ارزهای دیجیتال شود.

گلدمن‌ساکس مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ خدمات مالی در ابتدا نسبت به ارزهای دیجیتال تردید داشت، اما با افزایش مداوم تقاضا برای محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری مرتبط با ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران، بر تردید خود غلبه کرد. اقدامی که این بانک در همین راستا انجام داده‌است، معامله دو ابزار مالی مشتقه مربوط به بیت‌کوین است. گلدمن ساکس همچنین به‌تازگی پلت‌فرمی برای اطلاع‌رسانی اخبار و قیمت‌های ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است.اما این بانک، اتریوم رابه‌عنوان چارچوب اصلی امورمالی غیرمتمرکز می‌شناسد.

تلاش طلا برای شکستن مقاومت پیش‌رو

فلز زرد بازار روز سه‌شنبه را ابتدا با ریزش شروع کرد اما در ادامه با نوسانی ۲۰ دلاری به قیمت هزار و ۸۹۷ دلار در هر اونس هم رسید و بعد از آن در قیمت‌های پایین‌تر در حال نوسان بود و ساعت ۲۰ به‌وقت تهران قیمت آن به ۱۸۹۴ دلار رسید. طی تقریبا هفت روز گذشته، طلا در تلاش برای پشت‌سر گذاشتن این مقاومت بوده که ناموفق بوده‌است. اما نیروها و رویدادهایی که موجب رشد اخیر طلا شده‌اند، همچنان نیز فعال‌اند. دو نیروی اصلی ضعف دلار و ضعف داده‌ها نشان‌دهنده افزایش تورم است. این دو عامل بازده خزانه‌داری را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهند و به نوبه خود بازده خزانه‌داری روی احساس صعودی یا نزولی بودن طلا تأثیر می‌گذارد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2