ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده منتظر دستور بانك مركزی

درحالیکه پیش از این مطرح شد که در ماه‌های پیش‌رو موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده ادغام می‌شود، مسئولان این بانک می‌گویند که در این زمینه، هنوز ابلاغیه رسمی از سمت بانک مرکزی دریافت نشده است و منتظر دستور رسمی بانک مرکزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اخیرا گفته‌هایی مبنی بر ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده مطرح شده است؛ ماجرا به این برمی‌گردد که در اسفندماه ۱۳۹۴ بانک مرکزی با دادن مجوز به این مؤسسه با نام جدید «کاسپین» موافقت کرد.

این مؤسسه در راستای برنامه ساماندهی بانک مرکزی از ادغام مؤسسه‌های مالی اعتباری فرشتگان و فردوسی پدید آمده‌ است.

فعالیت مؤسسه کاسپین به دنبال ادعایی که در خصوص کسری دارایی حدود ۵٬۶۰۰ میلیارد تومانی تعاونی فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن مطرح شد با مشکل هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت سپردهه خود و به تبع کمبود نقدینگی در مؤسسه با مشکل مواجه شد. در نهایت دولت با تامین بودجه، پرونده این موسسه و چند تعاونی اعتباری دیگر را برچید که همین امر موجب اعتراض کارشناسان اقتصادی شد.

اما در روزهای اخیر عنوان شده که ادغام موسسه کاسپین در بانک آینده در حال انجام است و این بانک با ادغام این موسسه مجوز افزایش تعداد شعب خود را می‌گیرد. اما پیگیری‌های ایسنا از بانک آینده، بیانگر این است که در این زمینه، هنوز ابلاغیه رسمی از سمت بانک مرکزی دریافت نشده است.

بنابراین، بانک آینده برای ادغام موسسه اعتباری کاسپین منتظر دستور رسمی بانک مرکزی است. از سوی دیگر، در صورت ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده از این به بعد این موسسه با تابلوی بانک خصوصی فعالیت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =