کنسرسیوم آتش سوزی‌ با بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین

از سامانه هوشمند هم ‌بیمه‌گران بیمه رازی رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه هوشمند کنسرسیوم آتش سوزی مبتنی بر بلاکچین برگزار شد. این سامانه در نتیجه راهبری بیمه رازی و پشتیبانی سندیکای بیمه‌گران و پژوهشکده بیمه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، مراسم رونمایی ازاین سامانه با حضور دکتر جباری مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه رازی، دکتر سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ، مدیران و اصحاب رسانه در شرکت بیمه رازی برگزار شد.

مهندس ملکی، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی، با بیان کرد دراین سامانه با بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین کلیه عملیات کنسرسیوم آتش سوزی‌ مکانیزه گردیده است و با بهره گیری از زیرساخت قراردادهای هوشمند یا Smart Contract و همچنین رای گیری، کلیه پورتفوهای بیمه ای با مشارکت کلیه اعضای کنسرسیوم و با هدایت دبیرخانه قابلیت مدیریت خواهند داشت.

وی افزود: شفافیت، سرعت عمل و اعتماد بالا در فرآیند اجرایی کنسرسیوم نتیجه بهره گیری از سامانه هم بیمه گران است. علاوه بر آن در هرگونه فعالیت گروهی و جمعی نیازمند به تکنولوژی بلاک چین روی این سامانه فراهم است.

ملکی در پایان به این نکته اشاره کرد که راهبر این سیستم دبیرخانه کنسرسیوم آتش سوزی است و این سامانه می تواند برای سایر رشته های بیمه ای هم استفاده شود و بیمه رازی به نمایندگی از صنعت و با پیشنهاد سندیکا و پژوهشکده بیمه پیشگام شد تا این سامانه را بر روی بستر بلاکچین ایجاد کند اما این سامانه متعلق به کل صنعت بیمه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  41  =