سبد خوراکی مردم در اردیبهشت۱۴۰۰ چند درصد افزایش داشت؟

مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف در مناطق شهری کشور را در اردیبهشت ماه سال‌جاری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از مرکز آمار ایران، در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ٣,٨ درصد ، "رشته آش" با ٣.٤ و "برنج ایرانی درجه یک" با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٢,١ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " مرغ ماشینی" با ٥.٥ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٢,٤ درصد، "ماست و دوغ پاستوریزه" با ١.٩ درصد بوده است. همچنین در این گروه "تخم مرغ ماشینی" با ١١.٤ درصد و "روغن نباتی جامد" با ٣.٤ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "لیمو ترش" با ٥,٨ درصد و "مغز بادام درختی" با ٥.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه "خربزه" با ٣٨.٣ درصد،"هندوانه" با ٢٩.٦ درصد ،"موز" با ١٨.٥ درصد و "پرتقال" با  ١٧ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "نخود" با ٧,٦ درصد، "هویج فرنگی" با ٦.٩ درصد، "لپه و لوبیا چیتی" با ٦ درصد بوده است. همچنین در این گروه اقلام "خیار" با ٢٢.٨ درصد، "بادمجان" با ١١.٣ درصد و "کدوسبز" با ٧.٥ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "نوشابه گازدار" با ٧,٩ درصد، "قند" با ٥.٦ درصد و "شکر" با ٣,٥ درصد بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2