آیین‌نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی در خصوص منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۵ خرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درخصوص منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را ابلاغ کرد.

به موجب آیین نامه فوق، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور ایجاد وحدت رویه در شناسایی خانوارهای مشمول دریافت یارانه، نسخه‌ای از تمامی داده‌ها و اطلاعات به‌روز شده هویتی، اقتصادی و بانکی موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان جهت اجرای تکالیف قانونی و تشکیل پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد تا برای انجام آزمون وسع و پاسخگویی مراجعین استفاده شود.

کلیه دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه‌گر پایه و تامین اجتماعی،  نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی موظف به همکاری لازم با سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به‌روزرسانی و تکمیل پایگاه‌های مذکور هستند.  

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین موظف است امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش‌های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد.

ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین و در حد وصولی دریافتی‌ها (منابع) جدول تبصره (۱۴) صورت می‌پذیرد.

همچنین به موجب آیین‌نامه اجرایی یاد شده،  سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است به منظور انجام مناسب وظایف و ماموریت‌های محوله به سازمان، نسبت به اعطای مجوزهای استخدامی مورد تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به میزان ۲۰ درصد از پست‌های مصوب اقدام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  14