دولت چین چند حساب کاربری رمزارز را در شبکه ویبو مسدود کرد

دولت چین چند حساب کاربری مربوط به رمزارز را در شبکه اجتماعی ویبو مسدود کرده است. پیش بینی می شود این کشور اقدامات وسیعی علیه رمزارز انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، چند حساب کاربری مرتبط با رمزارز در میکروبلاگ چینی «ویبو» مسدود شده‌اند. این در حالی است که دولت این کشور فشارها و اقدامات برای استخراج و تبادل رمزارز را شدت بخشیده است.

البته به گفته یک تحلیل گر و رگولاتور مالی چین، پیش بینی می‌شود اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود از جمله این موارد می‌توان به مرتبط کردن فعالیت‌های رمزارزی غیرقانونی با قانون جزایی کشور اشاره کرد.

ماه گذشته هیأت دولت چین تعهد کرد با استخراج و تبادل بیت کوین مقابله کند و در نتیجه آن امور مالی و سرویس‌های پرداخت رمزارزی در این کشور ممنوع شدند.

طی روزهای گذشته نیز دسترسی به چند حساب کاربری مرتبط با رمزارز در شبکه اجتماعی ویبو مسدود شده و در صورت رصد این حساب‌ها، پیام «نقض قوانین و مقررات» نشان داده می‌شود.

از سوی دیگر رسانه‌های چینی گزارش‌های وسیعی برای اطلاع رسانی درباره رمزارزها منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری شینهوا گزارش‌هایی درباره رشته‌ای از کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارز منتشر کرده است.

رسانه دولتیCCTV نیز اعلام کرده رمزارز نوعی دارایی است که قوانین زیادی درباره آن وجود ندارد و بیشتر اوقات در تبادلات بازار سیاه، پولشویی، قاچاق اسلحه، قمار و تجارت مواد مخدر استفاده می‌شود.

 

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  ⁄  74  =