رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور امروز طی مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طبقه چهارم پست مرکزی استان خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات واقع در ساختمان پست مرکزی مشهد افزود: پارکهای مرتبط با اقتصاد دیجیتال هم اکنون در شهرهای تهران و مشهد دایر است و در سمنان آماده بهره برداری است و در شیراز نیز در حال راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: مشهد هم اکنون دارای ۲ شعبه از پارکهای ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شعبه سوم نیز در ماههای آینده در این شهر افتتاح خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات و چالشهای پیش روی راه اندازی پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد گفت: احداث این پارک موجب از دست دادن ۲ مدیر شد چرا که مدیران مربوطه حاضر به همکاری در خصوص اختصاص امکانات به این موضوع نبودند.

آذری جهرمی افزود: با کمال تاسف در کشور ما ساختمان های اداری مانند خانه پدری محسوب می شوند که اگر خواسته باشیم از آنها در امور دیگری استفاده کنیم با مقاومت های زیادی رو به رو می شویم و این تفکر مدیریتی در بین مدیران متولد دهه ۳۰ و ۴۰ بیشتر رخنه کرده بود در حالی که مشکلات این قرن با تفکر آن مدیران سنتی قابل حل نیست.

وی اضافه کرد: استفاده از ساختمانهای اداری برای بهره وری بیشتر در حوزه کسب و کار برای برخی مدیران حکم فروش خانه پدری را دارد و کسی که این اقدام را انجام دهد مورد لعن و نفرین آنها قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبقه چهارم ساختمان پست مرکزی در مشهد با مساحتی زیاد بلا استفاده بود و ما برای بهره وری بیشتر از این امکانات تصمیم به راه اندازی پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مکان گرفتیم که این تصمیم با یک سال سوهان اعصاب و درگیری با مجموعه های اداری همراه شد.

آذری جهرمی افزود: در این راستا مدیران شرکت پست خراسان رضوی و پست بانک این استان به علت مخالفت و مقاومت در برابر این اقدام عزل شدند و امید است که برای راه اندازی شعبه سوم پارک ارتباطات در مشهد که بناست در ساختمان کوهسنگی افتتاح شود مدیر مربوطه مقاومت نکند.

وی اضافه کرد: مشهد از ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد دیجیتال برخوردار است و افتتاح این مراکز نقش مهمی در تحول خدمات رسانی در حوزه کسب و ایجاد رفاه برای مردم و امیدآفرینی برای جوانان خواهد داشت.

فیلترینگ در کشور منقرض خواهد شد

محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چه زمانی با فیلترینگ خداحافظی خواهیم کرد و چه کسانی باید این اجازه را بدهند، گفت: از انقراض فیلترینگ‌ در کشور می توانیم سخن بگوییم ولی نمی دانم چه زمانی با این واژه خداحافظی خواهیم کرد.

وی در پاسخ اصرار این خبرنگار که چه کسانی اجازه نمی دهند با واژه فیلترینگ خداحافظی کنیم، با خنده افزود: "از لگوی میکروفونتان که آرم رسانه ملی است، می توانید بپرسید"!

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برپایی اتتخابات الکترونیک در کشور گفت: با توجه به شیوع کرونا قبل از برپایی انتخابات، برنامه ریزی لازم برای استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات در کنار صدا و سیما و رسانه ها صورت گرفته است.

آذری جهرمی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، بسته‌های هدیه‌ هفت گیگابایتی به متقاضیان اهدا شد که هفت میلیون نفر این بسته ها را دریافت کردند و برخی بسته‌های ویژه نیز برای نامزدها نظیر استودیوهای مجازی و شبکه‌های آی. تی. تی فراهم شد.

وی تاکید کرد: شبکه ارتباطی برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد و در این راستا تمام اقدامات نگهداری و توسعه، که احتمال اختلال در شبکه را دربردارد در روز ۲۸ خردادماه متوقف شده است.

به گفته وی، نگرانی هایی از بابت قطعی برق وجود دارد، چراکه این قطعی ها روی کیفیت شبکه تازه تاسیس اثر مستقیم دارد اما به منظور تامین برق از طریق ژنراتور برای سایت های اصلی پیش بینی های لازم انجام شده است.

تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: در این پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارتاپی استقرار دارند که دو شرکت از این تعداد شتاب دهنده هستند.

سید حسن هاشمی افزود: این پارک متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در مساحت ۶ هزار متر مربع متعلق به شرکت پست خراسان رضوی واقع شده است.

وی ادامه داد: در این پارک که مرکز توسعه دیجیتال به شمار می رود، تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری (ذخیره سازی اطلاعات) و امنیت صورت می گیرد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی این پارک اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آن فراهم شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  +    =  90