عملکرد بانک رفاه در تعداد تراکنش های خودپرداز طی ۱۰سال گذشته

آمار تراکنش‌های بانک رفاه حاکی از آن است که تعداد تراکنش‌های خودپردازی این بانک طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از حدود 70 میلیون تراکنش در سال 90 به بیش از 570میلیون تراکنش در سال99 رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک‌های بزرگ کشور در حدود 40 هزار خودپرداز از 56 هزار خودپرداز فعال در سطح کشور را در اختیار دارند؛ بنابراین بخش قابل توجهی از خودپردازها در اختیار 10 بانک بزرگ کشور است.

در سلسله گزارش هایی قصد داریم به عملکرد خودپردازهای بانک های بزرگ طی ده سال اخیر بپردازیم:

بانک رفاه

آمار تراکنش‌های بانک رفاه حاکی از آن است که تعداد تراکنش‌های خودپردازی این بانک طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و از حدود 70 میلیون تراکنش در سال 1390 به بیش از 570 میلیون تراکنش در سال 99 رسیده است.

این بانک در زمره بانک‌هایی است که تعداد خودپردازهای خود را افزایش داده است. سرانه تراکنش‌های خودپرداز این بانک نیز طی 10 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از حدود 70 هزار تراکنش در سال 90 به 180 هزار تراکنش در سال 99 رسیده است.

با این حال آمارهای نرخ رشد نشان می‌دهد که رشد تراکنش‌های این بانک در سال‌های 98 و 99 به شدت کاهش یافته است؛ اما با اتخاذ سیاست مناسب برای کاهش خودپردازها، این بانک از سال 98 روند کاهنده تعداد خودپردازها را آغاز کرده است.

مدیریت مکانیابی خودپردازها از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و منجر شده است بانک‌هایی چون بانک رفاه که خودپردازهای خود را به طور مداوم افزایش داده است افزایش سرانه تراکنش را نیز تجربه کند.

توجه به مناطق محروم کشور (چه در استان‌های پر جمعیت چون تهران و چه دور افتاده) می‌تواند مسیر کلیدی مدیریت خودپردازها و کاهش فشار هزینه‌های آن باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16