ثبت نام ناقص سجام را چگونه تکمیل کنیم؟

به سبب ناآشنایی بسیاری از افراد با سامانه سجام، در فرآیند ثبت‌نام مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. بسیاری از کاربران سامانه سجام این سؤال را مطرح می‌کنند که ثبت نام ناقص سجام را چگونه تکمیل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به‌اختصار سجام نامیده می‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به‌منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه اعم از افراد حقوقی و حقیقی ایجاد شده است. تمام کسانی که قصد دارند برای سرمایه‌گذاری وارد بازار سهام شوند، باید نسبت به ثبت‌نام و همچنین احراز هویت در سامانه سجام اقدام کنند. با آغاز فرآیند آزادسازی سهام عدالت در سال 1399، حدود نیمی از مردم وارد بازار سرمایه شدند.

به سبب ناآشنایی بسیاری از افراد با سامانه سجام، در فرآیند ثبت‌نام مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. این مشکلات بعضاً موجب نیمه‌کاره ماندن فرآیند ثبت‌نام آن‌ها می‌شود. اگر به هر دلیل نتوانستید ثبت‌نام خود در سامانه سجام را به طور کامل انجام دهید، با مطالعه این مقاله با نحوه تکمیل ثبت نام سجام آشنا خواهید شد.

مراحل تکمیل ثبت‌نام ناقص سجام

بسیاری از کاربران سامانه سجام این سؤال را مطرح می‌کنند که ثبت نام ناقص سجام را چگونه تکمیل کنیم؟ در ابتدا باید اشاره کنیم که فرآیند تکمیل ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات در سامانه سجام فرآیند مشابهی دارد. برای این منظور باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:‌

1- ابتدا وارد سامانه سجام به نشانی sejam.ir شوید. در هنگام ورود و استفاده از سامانه سجام به هیچ عنوان از فیلترشکن استفاده نکنید.
2- در صفحه اصلی با چند گزینه مواجه می‌شوید. با انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات وارد صفحه‌ای مشابه صفحه زیر می‌شوید. شماره تلفن همراه خود که در مرتبه اول مراجعه به سامانه وارد کردید را دوباره وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره تلفن وارد شده باید حتماً تحت مالکیت شخص شما باشد. سپس با کلیک کردن روی گزینه دریافت کد تأیید، پیامکی حاوی یک کد به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. با وارد کردن آن کد می‌توانید وارد صفحه مرتبط به اطلاعات هویتی خود شوید.

3- در این مرحله با چند بخش مواجه می‌شوید که عبارت‌اند از: اطلاعات هویتی، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات کدهای سهامداری، اطلاعات شغلی، اطلاعات مالی، اطلاعات حساب بانکی. برای تکمیل ثبت نام ناقص سجام باید وارد هر یک از بخش‌های فوق شوید. در ادامه نسبت به برطرف کردن نواقص موجود در هر بخش اقدام کنید. نکته قابل توجه در خصوص ویرایش یا تکمیل اطلاعات در سامانه سجام آن است که این فرآیند به هیچ عنوان هزینه‌ای در بر ندارد؛ مگر آن که قصد تغییر شماره تلفن همراه خود در سامانه را داشته باشید. در حال حاضر برای این منظور باید مبلغی معادل 5000 تومان به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

دو نکته مهم

اگر قبلاً مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام را طی کرده‌اید، اما در مراجعه مجدد مشاهده می‌کنید که به هر دلیل اطلاعات شما در سامانه موجود نیست، باید در صفحه اصلی سامانه وارد بخش ثبت نام در سامانه سجام شوید. سپس کلیه مراحل ثبت‌نام از قبیل وارد کردن اطلاعات هویتی، ارتباطی، کدهای سهامداری، شغلی، مالی و حساب بانکی را مجدداً تکمیل کنید.
همچنین توجه داشته باشید که کلیه اطلاعاتی که در فرآیند تکمیل ثبت نام ناقص سجام در سامانه ثبت می‌کنید، باید متعلق به شخص شما باشد. همچنین در صورتی که در آینده به هر دلیلی تغییری در اطلاعات شخصی شما مندرج در سامانه سجام به وجود بیاید، موظف هستید، طبق فرآیند ذکر شده در بالا نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  6