تشویق گوگل برای توسعه پشتیبانی اندروید

گوگل به طراحان اپلیکیشنهای اندرویدی وعده داده است اگر پشتیبانی از تجربه صوتی بصری را به پلتفرمهای مختلف شامل تبلتها، ساعتها و تلویزیونهای هوشمند گسترش دهند، سهم این شرکت از درآمد اپلیکیشن فروشگاه پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل در تلاش برای توسعه حضور اندروید در دستگاه‌هایی فراتر از تلفن است. به عنوان مثال این شرکت از سامسونگ برای سیستم عامل Wear OS کمک گرفته است. این غول فناوری اکنون راهکار ساده ای را پیدا کرده و به طراحان یک مشوق مالی برای پشتیبانی از پلتفرمهای دیگر داده است. پایگاه خبری آرس تکنیا گزارش کرده که گوگل عرضه بین المللی برنامه پلی مدیا اکسپرینس را آغاز کرده است. تحت این برنامه اگر طراحان اندروید تجربه صوتی بصری را در پلتفرمهای مختلف شامل تبلتها، ساعتها و دستگاههای تلویزیون هوشمند پشتیبانی کنند، سهم این شرکت از درآمد برنامه پلی استور به ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند.

اگر طراحان بخواهند درآمد بیشتری کسب کنند، باید از همه پلتفرمها در بخش مورد نظر پشتیبانی کنند. یک سازنده اپلیکیشن ویدیویی باید با اندروید تی وی، گوگل تی وی و گوگل Cast یکپارچه شود. یک تولیدکننده اپلیکیشن صوتی باید از Wear OS، اندروید اوتو، اندروید تی وی و گوگل Cast پشتیبانی کند. یک سازنده اپلیکیشن خواندن باید برنامه خود را برای استفاده در تبلتها، دستگاههای تاشو و تجربه فضای سرگرمی بهینه کند.

همچنین باید ماهانه دستکم ۱۰۰ هزار نصب فعال از اپلیکیشن در گوگل پلی و امتیاز قوی به اپلیکیشن در فروشگاه برنامه گوگل وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش انگجت، معلوم نیست این ابتکار گوگل جواب خواهد داد یا خیر زیرا گوگل پشتیبانی از پلتفرم غیریکپارچه ای در داخل اپلیکیشنهای خود دارد. مایکروسافت اقبال چندانی در پرداخت پول به طراحان برای نوشتن اپلیکینهاشی تلفن ویندوز نداشت. با این حال در مورد اندروید ممکن است کار چندان دشوار نباشد و اگر یک شرکت تقاضای قوی برای اپلیکیشنهای اندرویدی خود داشته باشد، ممکن است برنامه گوگل موثر واقع شود. اگر این برنامه موفقیت آمیز باشد کاربران ممکن است شاهد اپلیکیشنهای بیشتر و کیفیت بالاتری برای همه دستگاههای اندرویدی خود باشند.

 منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1