رشد صادرات فرش ایران در دو ماهه نخست امسال به بیش از ۸۴ درصد

آمار صادرات فرش دستباف ایران در ۲ ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال، رشد ۸۴.۶ درصدی ارزشی و ۲۷۵ درصدی وزنی ۲۷۵ وزنی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «فرح‌ناز رافع» افزود: ژاپن و آلمان دو کشور واردکننده  نخست فرش دستباف ایرانی در بین ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده‌اند.

وی بیان‌داشت: نیمی از فرش صادراتی از فرودگاه امام خمینی(ره)، ۴۶ درصد از گمرک مهرآباد و بقیه از سایر گمرکات صادر شده است.    

رافع توضیح‌داد: در این مدت، میزان صادرات کرک و پشم حدود ۳.۴ میلیون دلار  با سهم ۷۰.۸ درصد از کل صادرات، سهم صادراتی گبه ۱۳.۱ درصد با ارزش ۶۲۱ هزار دلار و سهم صادراتی فرش ابریشم به میزان ۱۵ درصد با ارزش ۷۲۱ هزار دلار است.

وی گفت: بر اساس آمار گمرک، در اردیبهشت‌ماه امسال نیز ۲۱۴.۴ تن فرش دستباف به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با اردیبهشت‌ماه سال گذشته، ۲۸.۵ درصد از نظر ارزشی و ۱۵۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

 منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  3  =