اتصال ۹ میلیون روستایی به شبکه آب پایدار تا پایان دولت

به گفته وزیر نیرو هدف‌گذاری ما اتصال ۹ میلیون هموطن روستایی به شبکه آب پایدار و سالم تا پایان دولت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هفته سیزدهم پویش هر هفته الف ب ایران با حضور وزیر نیرو صبح امروز، ۸ تیرماه سال ۱۴۰۰ در محل وزارت نیرو برگزار شد.

در این مراسم، ۶ عنوان پروژه در ۳ استان همدان، زنجان و گلستان با دستور وزیر نیرو افتتاح شد.

پروژه‌های افتتاح شده در هفته سیزدهم سومین سال پویش هر هفته الف ب ایران، جمعا با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۳۲ میلیارد تومان به افتتاح رسید.

همچنین، در این هفته از پویش، عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت سردار همدانی و پست ۶۳ کیلو ولت شهید حسینی در همدان با سرمایه مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

در این مراسم، رضا اردکانیان‌، وزیر نیرو با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای تیرماه به ویژه شهید عباسپور، گفت : شهید عباسپور معلم همه ما بود و توجه وی به ظرفیت‌های نیروی انسانی و تربیت نیروی متخصص در صنعت آب و برق زمینه توسعه این صنعت را فراهم کرد.

وزیر نیرو با اشاره به پویش هر هفته الف ب ایران تاکید کرد: با احتساب طرح‌های هفته سیزدهم پویش، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۷۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵.۷ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسیده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۹۰ پروژه با سرمایه ۶۴ هزار میلیارد تومان انجام شده و این پروژه‌ها در مهلت مقرر افتتاح می‌شوند.

اردکانیان با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در استان همدان گفت: استان همدان نمونه یک الگوی باز چرخانی آب بوده و این مسئله با توجه به وقوع پدیده فرونشست در این استان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: توسعه صنعت در همه ابعاد نیازمند تامین آب است.

اردکانیان در باب آثار مثبت تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: چند هفته‌ای است که ما نام پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی را می‌شنویم و این مسئله از برکات ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی است.

وزیر نیرو در توضیح شرایط دشوار آب و هوایی سال جاری گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی با توجه به شرایط فعلی حلاوت بیشتری دارد و امیدواریم با بهبود شرایط شاهد سرعت گرفتن عملیات اجرایی این طرح‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید، جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون و ۹۲۷ هزار هموطن روستایی در ۱۳۵۰۰ روستا به شبکه آب پایدار و سالم متصل شده‌اند، گفت: هدف‌گذاری ما پوشش جمعیت بیشتر از ۹ میلیون نفر جمعیت روستایی است و امیدواریم طرح‌های این حوزه با جدیت بیشتری پیگیری شود تا به اهداف خود در این زمینه برسیم.

اردکانیان در پایان گفت: تحقق این وعده‌ها نیاز به تامین منابع مالی دارد اما تامین منابع مالی نیز جز وظایف ما است و ما تمام تلاش خود را در این حوزه انجام می‌دهیم.

 منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1