وزارت خزانه‌داری آمریکا: استاندارد های FATF در بسیاری از کشور ها اجرا نمی شود

گروه ویژه اقدام مالی FATF چهارمین نشست مجازی خود را برگزار کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا که نمایندگی این کشور را در نشست اعضای تصمیم‌گیر این نهاد بر عهده دارد، بیانیه ای درباره رویدادهای مهم نشست FATF در سایت خود منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در اواخر خردادماه مصادف با 25 ژوئن 2021، گروه ویژه اقدام مالی FATF  چهارمین نشست مجازی خود را برگزار کرد، این سومین نشست اعضای تصمیم‌گیر این نهاد بین الدولی در سال 2021 میلادی است. در پایان این نشست، وزارت خزانه‌داری آمریکا که نمایندگی این کشور را در نشست اعضای تصمیم‌گیر این نهاد بر عهده دارد، بیانیه ای درباره رویدادهای مهم نشست FATF در سایت خود منتشر کرد.

یکی از موارد مهم نشست FATF که در بیانیه‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا به آن اشاره شده است، مسئله‌ی استانداردهای جدیدی FATF با محوریت مقابله با تامین مالی اشاعه است. وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه تدوین توصیه‌ها و استانداردهای جدید با محوریت تامین مالی اشاعه در زمان ریاست آمریکا در FATF آغاز شده است، توضیح داد: «این راهنما (مربوط به پیاده‌سازی توصیه‌های جدید)، نظرات دریافت شده در فاز مشورت عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد و به کشورها و بخش خصوصی در فهم ریسک‌های تامین مالی اشاعه‌ای آنها و چگونگی ارتقای اقدامات جهت رسیدگی به این ریسک‌ها کمک می‌کند».

از دیگر موارد اشاره شده در بیانیه‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا، ارزیابی 12 ماهه‌ی FATF در رابطه با کیفیت اجرای استانداردهای FATF در حوزه‌ی دارایی‌های مجازی و خدمات‌دهندگان دارایی‌های مجازی است: «از اولین ارزیابی 12 ماهه‌، FATF متوجه شد که قلمروها و بخش خدمات‌دهندگان دارایی‌های مجازی (VASP) در اجرای استانداردهای اصلاح شده FATF به پیشرفت خود ادامه می‌دهند اما اجرای ضعیف یا عدم اجرای استانداردهای ضدپولشویی و ضد تامین مالی تروریسم در بسیاری از کشورها هنوز منبع اصلی ریسک است».

هم‌چنین در بیانیه‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا به گزارش‌های FATF در موضوعات تامین مالی افراط‌گرایان خشن با انگیزه‌ی قومی/مذهبی (REMVEs) و ریسک‌های پولشویی ناشی از جرایم محیط‌زیستی اشاره شده که قرار است در هفته‌های آتی بر روی تارنمای این نهاد منتشر شود.

 منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  39