توکن کد منبع وب جهانی ۵.۴ میلیون دلار فروخته شد

یک توکن مبتنی بر بلاکچین که حاوی اطلاعات کد منبع وب جهانی (WWW) نوشته شده توسط تیم برنز لی، خالق وب بود، در حراجی آنلاین ساتبیز ۵.۴ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این کد منبع به شکل یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) – نوعی دارایی دیجیتالی که سوابق مالکیت اقلام دیجیتالی را نشان می دهد، فروخته شد.

این توکن غیرقابل معاوضه برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ توسط برنز لی، دانشمند انگلیسی ایجاد شد و مالکیت اقلام دیجیتالی مختلف را از زمانی که وی وب جهانی را در سال ۱۹۸۹ ابداع کرد، نشان می دهد.

خود وب جهانی فروخته نشده بلکه آنچه فروخته شده است سوابق مالکیت فایل های حاوی کد منبع اصلی وب جهانی بوده است. قیمت نهایی پنج میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار بود و نیمی از پیشنهاد دهندگان در ساتبیز افراد جدیدی بودند.

وب جهانی سیستمی برای مرور و دسترسی به اطلاعات در اینترنت است.

این توکن غیرقابل معاوضه از سوی برخی ارزشمند به شمار می رود، زیرا بلاک چین تایید می کند که در نوع خود منحصر است و رسما توسط خود برنز لی ایجاد یا استخراج شده است.

کاساندرا هاتون، مدیر جهانی علم و فرهنگ عامه در ساتبیز گفت: این حقیقت که توکن غیرقابل معاوضه از سوی خالق عرضه می شود، آنها را ارزشمند می کند و افراد زیادی هستند که این اقلام را به دلایل مذکور جمع آوری می کنند. این توکن در یک محفل عمومی با قیمت پایه هزار دلار عرضه شد و اجازه داده شد بازار درباره ارزش آن تصمیم بگیرد. پیشنهاد دهندگان متعددی وجود داشتند که همگی قبول داشتند این توکن ارزشمند است.

فروش این توکن جدیدترین نمونه از فروش داراییهای دیجیتالی از سوی حراجیهای سنتی است که از رشد انفجاری محبوبیت آنها در اوایل سال ۲۰۲۱ استقبال کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در ماه مارس توکن غیرقابل معاوضه یک کلاژ دیجیتالی متعلق به هنرمند آمریکایی "بیپل" ۶۹.۳ میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت که نخستین فروش یک اثر هنری دیجیتالی توسط یک حراجی مشهور بود.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر هم نخستین توییت خود را در قالب یک توکن غیرقابل معاوضه به مبلغ ۲.۹ میلیون دلار فروخت.

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  +    =  23