تداوم سبز پوشی بورس برای دومین هفته متوالی

در هفته‌ گذشته بورس تهران با سپری کردن پنج روز صعودی، برای دومین هفته پی در پی با رشد به کار خود پایان داد. در این هفته رشد شاخص کل ۳٫۶ درصد بود و شاخص توانست سطح یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی را پشت‌سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  در هفته‌ گذشته بورس تهران با سپری کردن پنج روز صعودی، برای دومین هفته پی در پی با رشد به کار خود پایان داد. در این هفته رشد شاخص کل ۳٫۶ درصد بود و شاخص توانست سطح یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی را پشت‌سر بگذارد. شاخص کل هم‌وزن نیز هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و در نهایت با قرار گرفتن در سطح ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحدی حدود دو درصد رشد کرد.

در این هفته شاخص کل بورس با ۲۰ هزار واحد مثبت و حدود دو درصد رشد با کانال یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحدی کار خود را آغاز کرد.

برخی کارشناسان معتقد هستند برخی ابهامات برای بازار سرمایه درحال کمرنگ شدن هستند و در روزهای گذشته هرچند قیمت سهم ها اصلاح قابل توجهی را تجربه کردند اما به دلیل مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کمی از وضعیت بازار بهبود یافته است.

از سوی دیگر نرخ ارز که بسیاری انتظار داشتند به واسطه لغو تحریم های برجامی افت خیلی شدیدی داشته باشد، کاهش چندانی نداشت و بالای ۲۴ هزار تومان تثبیت شده است. همچنین قیمت‌های جهانی طی شش ماه گذشته رشد زیادی را تجربه کردند و به طور کلی مجموعه این عوامل باعث شده است که فضا شفاف تر و با توجه به در پیش داشتن مجامع شرکت ها که سود خوبی هم تقسیم خواهند کرد، اقبال به خرید سهام بیشتر شود.

آخرین روز معاملات در هفته ای که گذشت نیز مانند روزهای قبل با روند صعودی آغاز و پایان یافت. در اواخر این هفته افزایش قیمت دلار تاثیر مهمی را بر رشد قیمت سهم‌های دلار محور بازار گذاشت و همچنین افزایش قیمت و تحرکات مثبت در گروه‎‌هایی مثل فلزات اساسی و پالایشی‌ها باعث شده تا در روز چهارشنبه گذشته تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز این گروه‌ها در بازار سرمایه مطرح شوند.

در نهایت ۹ تیر ۱۴۰۰ بعد از چهار روز پیاپی بازار سرمایه که باز با هم روندی مثبت آغاز به کار کرد با ۸هزار واحد مثبت در محدوه یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد قرار گرفت و بازار سرمایه دومین هفته تیرماه را با سبزپوشی به پایان برد.

 منبع: ایبِنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1