برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در زنجان

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: یکی از دلایل برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی، سهل انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی و اعتماد بی‌جا به افراد است.

به گزارش بانکداری الکترونیکی، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع  جهت شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی‌، نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد که پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت، شاکی پرونده از آشنایان می‌باشد که با سوء استفاده از اعتماد وی پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز در چند مرحله از حساب فرد شاکی می‌نماید.

وی با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی به عموم شهروندان توصیه کرد: به راحتی به افراد اعتماد نکنند و به هیچ‌ وجه اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند تا از این طریق مانع سوءاستفاده سارقان و مجرمان شوند.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه ممکن است کلاهبرداری به روش‌های مختلفی صورت گیرید از شهروندان درخواست کرد، سرویس پیامک حساب بانکی‌‌شان را فعال ‌نمایند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوء استفاده احتمالى، سریعا از آن مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  36