انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین با تراکنش بیش از ۷۵ میلیارد ریال

رئیس پلیس فتا استان گلستان از انهدام باند قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی که در پی آن سودجویان،مبالغی به ارزش بیش از 75 میلیارد ریال را از فریب‌خوردگان کلاه‌برداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش بانکداری الکترونیکی، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر بیان داشت:در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، وب سایتی که درزمینه قمار و شرط‌بندی آنلاین فعالیت می‌کرد رصد و پیگیری موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، نهایتاً گردانندگان این وب‌سایت، شناسایی و در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص گردید بالغ‌برهفتادوپنج میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.
این مقام مسئول گفت:متهمان که از کارت و حساب بانکی دیگران جهت دریافت مبالغ واریزی مالباختگان سوءاستفاده می‌کردند، با خیال کسب درآمدهای نجومی در فضای مجازی، اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده بودند.
سرهنگ پرسا تصریح کرد: در این پرونده تعداد سه متهم پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و در اعترافاتشان این‌گونه اظهار کردند که از کارت‌های بانکی متعلق به سایر شهروندان برای دریافت وجوه و مبالغ حاصل از قمار و شرط‌بندی، استفاده می‌کردند.
وی گفت: در ادامه متهمین جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا  اعزام و از آن طریق روانه زندان شدند.
سرهنگ پرسا یادآور شد: گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی بااطلاع از این موضوع که اعمال آن‌ها مجرمانه است برای فرار از دست قانون از حساب‌ها و کارت‌های بانکی اجاره‌ای استفاده می‌کنند، این افراد با تبلیغ در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و یا مراجعه به دیگران و تقاضا اجاره کارت‌بانکی آن‌ها، نه‌تنها تلاش می‌کنند از دست قانون بگریزند بلکه اعمال مجرمانه خود را متوجه دیگران می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان گفت:هر فردی که کارت‌بانکی خود را به هر نحوی برای وصول هزینه شرکت در قمار و شرط‌بندی نتیجه مسابقات در اختیاری دیگری قرار دهد یا هر شخصی که در طراحی سایت یا اجاره فضای میزبانی همکاری داشته باشد عمل وی به علت تسهیل وقوع جرم مصداق معاونت در جرم به  شمار می‌آید.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  2