فردا سه پروژه ارتقای توان نیروگاهی به بهره‌برداری می‌رسد

مجری طرح های سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو سه پروژه ارتقای توان نیروگاهی کشور به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، «علیرضا نصرالهی» امروز (دوشنبه) در نشستی خبری افزود: این سه پروژه شامل رفع محدودیت نیروگاه نکا، بهره‌برداری از معدن زغال سنگ طبس و رفع مشکل نیروگاه شازند است.

وی ادامه‌داد: نیروگاه نکا یکی از  بزرگ‌ترین نیروگاه های بخاری در شمال کشور با چهار توربین ۴۴۰ مگاوات است که با مشکل تامین آب همراه بود.

نصرالهی گفت: برای رفع این مشکل اقدام به ساخت آب شیرین کن شد که فردا این طرح به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد.

مجری طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق حرارتی ایران ادامه‌داد: این آب شیرین کل موجب رفع محدودیت تولید نیروگاه خواهد شد.

وی، بهره برداری از معدن زغال‌سنگ طبس برای نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس را طرح دیگری دانست که فردا به بهره برداری می‌رسد.

نصرالهی افزود: نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس نیروگاهی با دو دهه طرح‌های مطالعاتی است که عملیات اجرایی آن از پارسال شروع شد.

این مسوول ادامه‌داد: فردا عملیات اجرایی معدن این نیروگاه آغاز می‌شود.

وی درباره نیروگاه شازند نیز گفت: این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است که با توجه به قرار داشتن در نقطه‌ای بادخیز و بسیار گرم در تابستان، با مشکل محدودیت تولید همراه شده بود.

نصرالهی بیان‌داشت: مشکل این نیروگاه با یک طرح مشترک دانش‌بنیان از سوی دانشگاه صنعتی شریف برطرف می‌شود.

مجری طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی اضافه‌کرد: این طرح دانش‌بنیان برای نخستین بار در جهان توسط دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شده است.

وی گفت: این طرح دانش‌بنیان برج خنک‌کننده نیروگاه است که در کنار برج خنک‌کن اصلی کار کرده و توان نیروگاه را افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  20