گلدمن ساکس: اتریوم می‌تواند به عنوان ذخیره ارزش، بیت کوین را کنار بگذارد

گلدمن ساکس (Golman Sachs) یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده آمریکا بار دیگر اعلام کرد اتریوم می‌تواند از رقیب خود سبقت بگیرد.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از کوین تلگراف شرکت بانکداری و خدمات مالی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) روز سه‌شنبه در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشت بلاکچینی که بالاترین پتانسیل استفاده واقعی را داشته باشد اتریوم است و محبوبیت این شبکه می‌تواند رمز ارز اتر را به برترین ذخیره ارزش تبدیل کند. بانک بین‌المللی گلدمن ساکس معتقد است توکن بومی شبکه اتریوم می‌تواند بیت کوین را به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره ارزش پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارشی که در Business Insider منتشر شده است گلدمن پیش‌بینی کرده است ارزش کل سرمایه بازار (Total market capitalization) اتر در سال‌های آینده بتواند از بازار بیت کوین پیشی بگیرد.

اتر، ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم است. شبکه‌ای که محبوب‌ترین بستر توسعه برای برنامه‌های قرارداد هوشمند است و در حال حاضر بالاترین پتانسیل استفاده واقعی را دارد.

قراردادهای هوشمند شامل نرم‌افزارهایی است که اجرای خودکار قراردادهای دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند، این فناوری باعث رونق پروتکل‌های غیرمتمرکز مالی (دیفای) و DApp‌ها شده است.

تحلیلگران معتقدند این موضوع که بیت‌کوین اولین رمزارز دیجیتالی است باعث اعتبار و محبوبیت آن شده است، اما کاربردهایی که اتریوم به کاربران می‌دهد را ندارد و سرعت تراکنش‌های آن پایین است. علاوه بر این، بیت کوین بیشتر تمرکز خود را روی امنیت شبکه گذاشته که این موضوع باعث شده است تا کماکان نتواند عملکردی هم‌سطح با اتریوم ارائه دهد.

اتریوم به عنوان یک شبکه نوظهور و جوان‌تر، در سال گذشته توانسته در مقایسه با بیت کوین با سرعت بیشتری رشد کند. در حالی که قیمت بیت کوین سال گذشته رشد ۲۶۱ درصدی را تجربه کرده است، اتریوم در مدت مشابه ۸۵۶ درصد رشد داشته است.

محبوبیت اتریوم

با این وجود، تحلیلگران همچنان استدلال می‌کنند که طلا، ذخیره ارزش بالاتری نسبت به دارایی‌های دیجیتال دارد. آن‌ها از طلا با عنوان سپر دفاعی کم ریسک در برابرم تورم یاد می‌کنند و بازار کریپتو را یک سپر پر ریسک توصیف می‌کنند.

رقابت موجود بین توکن‌های مختلف عامل خطر دیگری است که باعث شده است رمز ارزهای دیجیتال کماکان به عنوان یک دارایی امن پذیرفته نشوند.

این یادداشت یک ماه پس از آن منتشر شد که تحلیلگران گروه استراتژی سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به مشتریان خود اعلام کردند که که کریپتو حتی یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری نیست. تحلیلگران گفتند:

اگرچه اکوسیستم دارایی دیجیتال ممکن است در آینده انقلابی عظیم در تمام حوزه‌ها ایجاد کند، اما این بدان معنا نیست که ارزهای رمزنگاری‌شده یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری باشند.

بانک‌ها تنها موسساتی نیستند که متوجه شده‌اند محبوبیت اتریوم ممکن است باعث شود این شبکه از برخی جهات بهتر از بیت‌کوین شود. شبکه سلسیوس یک شرکت سپرده‌گذاری و وام دهی در حوزه کریپتو است که ۱۷ میلیارد دلار دارایی دیجیتال را تحت مدیریت خود دارد. بنیانگذار و مدیر عامل این شبکه به تازگی اعلام کرده است هم اکنون در پلتفرم آن‌ها، هولدرهای اتریوم از دارندگان بیت کوین بیشتر شده و معتقد است این روند در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در سطح بزرگ‌تری اتفاق خواهد افتاد.

 

منبع: میهن بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7