کاهش شدت مصرف برق در کشور

روند مصرف برق که از ابتدای تیرماه شتاب آمیز بود روز گذشته فقط اندکی آرام گرفت و با کاهش همراه شد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، مصرف برق این روزها و با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا در کشور به بالاترین میزان خود در تاریخ صنعت برق رسیده است.

میزان مصرف از همان روزهای نخست تیرماه خط قرمز را شکسته و وارد کانال ۶۰ هزار مگاواتی شد در حالی که ظرفیت کلی نیروگاه های کشور اندکی بیش از ۸۵ هزار مگاوات است که به دلیل وقوع خشکسالی و کاهش ذخیره آب سدهای دارای نیروگاه برق آبی به گفته "رضا اردکانیان " وزیر نیرو دسترسی به حدود ۱۰ هزار مگاوات برق این نیروگاه ها با محدودیت روبرو شد.

این میزان مصرف درحالی خط قرمز را پشت سرگذاشت که روند گرمایش همچنان صعودی بود و استفاده از وسایل سرمایشی را گریز ناپذیر کرد و همین امر به علاوه پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز وقوع خاموشی ها را ایجاد کرد.

اما تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیانگر آن است که روز گذشته فقط اندکی از رشد شتاب آمیز مصرف کاهش یافت.

روز گذشته میزان مصرف درساعت ۱۲ و یک دقیقه به عدد ۶۵ هزار و ۱۱۸ مگاوات کاهش یافت و این درحالی است مصرف روز قبل (سه شنبه) ۶۶ هزار و ۲۹۰ مگاوات بود که کاهش کمی بیش از هزارمگاوات را نشان می دهد. 

اما این میزان مصرف روز گذشته را هنگامی که با مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۵۷۰ مگاوات برق مصرف شده بود مقایسه کنیم رشد بیش از ۹ هزار مگاواتی دارد.

در عین حال مصرف شبانه برق هم شب گذشته روندی کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۶۰ هزار و ۷ مگاوات شد که نسبت به شب قبل ترحدود هزارمگاوات کاهش یافته است.

بررسی روندمصرف برق در بخش صنایع بیانگر آن است که این بخش مصرف خودرا به شدت کاهش داده و همین امر برآمار کلی مصرف اثر گذار شده است.

میزان مصرف این بخش که قبلا در کانال ۵ هزار مگاواتی بود روز گذشته به کانال ۲ هزار مگاواتی سقوط کرده تا برق بخش خانگی و سایر بخش ها تامین شود و مشکل خاموشی ها برطرف شود.

"رضا اردکانیان" وزیر نیرو روز گذشته با بیان این‌که همکاری‌های خوبی ظرف دیروز و امروز با پشتیبانی دولت با صنایع بزرگ انجام دادیم، گفت: هماهنگی‌ لازم صورت گرفت تا صنایع بتوانند تعمیرات و تعطیلات سالیانه را در دو سه هفته گرم و پرفشار جاری قرار دهند. از این حیث از شب گذشته تاکنون شاهد کاهش بار صنایع هستیم و خاموشی‌ها تقریبا به نصف و کمتر از نصف رسیده است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  8  =