سکه در کانال ۱۰ میلیون تومان ماند

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۲۱ تیرماه) در بازار تهران با افزایش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش بانکداری الکترونیک، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۱ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۹۹ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۰۲ دلار و ۹۵ سنت قیمت خورد.

به گزارش ایرنا، قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است. 

مهمترین رویداد درخصوص بازار سکه و طلا، حذف ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است. براساس این قانون از این پس، مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا اخذ می شود و دیگر از اصل طلا کسر نمی‌شود. این قانون قرار است از ۶ ماه آینده اجرا شود. 

پیش بینی می‌شود با اجرای قانون حذف مالیات برارزش افزوده صنعت طلا مجدد در کشور رونق یابد و در واقع این قانون به مصرف‌کننده برای خرید طلا کمک می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  84  =  89